شش مقام وزارت داخله راهی زندان شدند!

گزارشگر:چهار شنبه 20 جدی 1396 - ۱۹ جدی ۱۳۹۶

mandegar-3مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، روز گذشته در یک محکمه علنی، شش مقام ارشد به شمول دو معاون پیشین وزارت دخله را به ۱۸ تا ۳۶ ماه محکوم به حبس کردند.
مرکزی عدلی و قضایی گفته است مرتضی رحیمی از نزدیکان محمد محقق و واسع رووفی دو معاون پیشین وزارت داخله نیز در میان افرادی اند به زندان محکوم شده اند.
این افراد به اتهام فساد و استفاده سوء از صلاحیت های شان محکوم به زندان شده اند. در کنار دو معاون پیشین وزارت داخله، نوید‌الله بخشی، رییس تدارکات این وزارت نیز شامل‌ افراد محکوم اند.
این افراد متهم اند که در زمان ماموریت شان قراردادهای خریداری و مواد سوخت وزارت داخله را به قرارداد کنندگانی داده اند که شرکت های شان واجد شرایط نبوده اند و در این کار از صلاحیت های وظیفوی شان استفاده کرده اند.
این افراد زمانی به مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداره معرفی شدند که کمیته تدارکات در بررسی های شان دریافتند که در قرار دادی های وزارت داخله مشکل دارد. سخن‌گوی مرکز عدلی و قضایی گفته است که تمای این شش نفر از سوی کمیته تدارکات به آنها معرفی شده اند و حکم دادگاه نهایی نیست، این افراد می توانند درخواست استناف کنند.
وزارت داخله از وزارت های به شدت فاسد در حکومت افغانستان است و چندی پیش رییس جمهور غنی گفته بود که این وزارت را از وجود فساد پاک خواهد کرد. موجودیت فساد در وزارت داخله سبب شده است که همین اکنون نیز در بسیاری از نقاط افغانستان، امکانات و مصارف سربازان پولیس در خط جنگ، به آنها نرسند و بارها گزارش های نشر شد که سربازان برای این که گرسنه نمانند، به خانه‌های مردم برای خوردن نان رفته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.