هشدار غنی به اعضای شورای ملی: دیگر به‌‌خاطر تقرری وابسته‌گان‌تان به وزارت‌ها نروید!

گزارشگر:چهار شنبه 20 جدی 1396 - ۱۹ جدی ۱۳۹۶

اشرف‌غنی رییس حکومت وحدت ملی گفته است که تقرری هیچ کسی را تحت افشار امضا نخواهد کرد، زیرا کسانی که در صفوف پولیس با پول و واسطه مقرر شده‌اند، دزدی کرده و یا هم از سنگر گریخته‌اند.
mandegar-3محمد اشرف غنی، که روز سه شنبه در مراسم فراغت ۴۴۶ تن از دانشجویان اکادمی پولیس در کابل صحبت می‌کرد، بار دیگر با تأکید بر اصلاحات گسترده در پولیس گفت: ثبات در افغانستان تنها با «گلوله» تأمین نمی‌شود؛ بلکه «اعتماد بر پولیس» سبب ثبات اجتماعی می‌گردد.
او افزود که روند اصلاحات در پولیس سلیقه‌یی نه؛ بلکه برای منافع ملی افغانستان است و به زنده‌گی هر شهروند ارتباط می‌گیرد.
اشرف غنی گفت: «من به وزارت داخله هدایت می‌دهم که منبعد، تمام امور ذاتی افسران جوان، افسران بلندرتبه و عالی، تعیینات، تبدیلی‌ها، اجرات و ترفیعات، مطابق قانون امور ذاتی افسران اجرا شود. منسوبین وزارت داخله نمی‌توانند به صورت انفرادی و واسطه‌های شخصی تقاضای تقرر و تبدیل خویش را به وزارت داخله مراجعه کنند. هرکسی که با واسطه مقرر شده، از سنگر گریخته و هر کسی که با پول مقرر شده فردای آن دزدی کرده است».
این دستور در حالی صادر می‌شود که پیش از این ریس جمهور، وزارت داخله را قلب فساد خوانده بود و از سوی دیگر، انتقادها در مورد افسرانی جوانی که رتبه جنرالی به دست آورده بودند، وجود داشت.
همچنان آقای غنی، از اعضای شورای ملی افغانستان خواست که برای تقرری، وابستگان‌شان به وزارت‌ها نروند و اگر رفتند، جریان صحبت‌های شان ثبت و در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
رییس حکومت وحدت ملی، سرمایه‌گذاری روی اکادمی پولیس را لازمی خواند و گفت که اکنون پلان چهارساله امنیتی این کشور آماده شده است و تأمین امنیت انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری، به عهدۀ پولیس خواهد بود.
او خواستار تجهیز و مدرن سازی شفاخانۀ پولیس نیز شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.