معافیت جنایتکاران پایان یابد

گزارشگر:دو شنبه 16 دلو 1396 - ۱۵ دلو ۱۳۹۶

سازمان حقوق بشر «جامعه برای خلق‌های مورد تهدید» که در سرتاسر جهان در راستای حفاظت از اقلیت‌ها فعال است، به صورت جدی خواهان پیگرد های جزایی علیه جنایت کاران جنگی در افغانستان شد.
mandegar-3سازمان حقوق بشر «جامعه برای خلق های مورد تهدید» که در سرتاسر جهان در راستای حفاظت از اقلیت ها، فعال است، به صورت جدی خواهان پیگرد های جزایی علیه تخطی های حقوق بشر در افغانستان شد.
اولریش دولیوس مدیر سازمان «جامعه برای خلق های مورد تهدید» به روز جمعه در شهر گوتینگ آلمان توضیح داد: «ما بی اندازه از این استقبال می کنیم که «محکمه بین المللی جزا» به زودی در باره آغاز جریان بررسی تخطی های حقوق بشر در افغانستان تصمیم بگیرد.»
او تاکید کرد که بدون پایان معافیت جنایت های جنگی و جنایت ها علیه بشریت، هیچ ثباتی در این کشور وجود نخواهد داشت و در این صورت برگشت پناهجویان به صورت دوام دار به افغانستان ممکن نخواهد شد.
براساس اظهارات «جامعه برای خلق های مورد تهدید»، محکمه بین المللی جزا در ماه نوامبر جریان بررسی های احتمالاً جنایت های بشری در افغانستان را درخواست کرده است. موعد زمانی برای اظهارات شاهدان در پایان ماه جنوری ختم شده است.
اولریش دولیوس افزود: «ما با شور و هیجان برای نتایج بررسی های اولیه محکمه بین المللی جزا، انتظار می کشیم.»
براساس گزارش «جامعه برای خلق های مورد تهدید»، بعضی اعضای گروه هایی که باید محاکمه شوند، ممکن است جنگ سالارن، طالبان، ملیشه تروریستی «دولت اسلامی» یا داعش، نیروهای امنیتی افغان یا سربازان خارجی باشند.»
براساس اظهارات این سازمان حقوق بشر، سربازان ایالات متحده امریکا نیز شامل این گروه ها هستند.
این سازمان می افزاید: «تنها در سال ۲۰۱۷ در افغانستان ۱۵۶ مورد حمله بر امدادگران بشری ثبت شده است که می توان آن ها را نیز جنایت جنگی خواند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.