غنی ده‏‎ها جنرال را بازنشسته‎ ساخت

گزارشگر:دو شنبه 16 دلو 1396 - ۱۵ دلو ۱۳۹۶

رییس حکومت وحدت ملی به منظور اصلاحات و فراهم‌کردن زمینۀ رشد افسران جوان، تقاعد ۱۶۴ جنرال را منظور و امضا کرده است.
اشرف غنی دیروز اعلام کرد: «برای عملی‌شدن قانون جدید امور ذاتی افسران، من تقاعد محترمانۀ ۱۶۴ جنرال را امضا کردم. ما اصلاحات را برای بردن mandegar-3جنگ و صلح می‌خواهیم، اصلاحات را فقط برای اصلاحات نمی‌خواهیم، این پروسه برای آیندۀ روشنتر ما ادامه می‌یابد».
پیش از این وزارت دفاع تأیید کرده است که بر اساس قانون بازنگری‌شدۀ امور ذاتی افسران، تنها سی درصد جنرالان برحال در این وزارت باقی خواهد ماند.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با اشاره به منظوری تقاعد ۱۶۴ جنرال گفت: «این‌ها کسانی استند که در احتیاط پیژنتون بودند، وظایف فعال نداشتند، یعنی در ولایات هم نبودند و در مرکز نیز در وظایف فعال نبودند، در احتیاط پیژنتون بودند، سن تقاعد شان پوره شد و بالاخره به تقاعد سوق داده شدند».
به گفتۀ وی، در قانون بازنگری‌شدۀ امور ذاتی افسران، برای سترجنرالان ۶۲ سال، برای دگرجنرالان ۶۰ سال، به تورن‌جنرالان ۵۸ سال، بریدجنرالان ۵۶ سال، دگروالان و سایر افسران ۵۴ سال، سن تقاعد تعیین شده است.
وزارت دفاع افغانستان گفته است، تطبیق قانون بازنگری‌شده، از ماه جدی امسال آغاز و طی سه مرحله تا اسد سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت.
بر اساس تصمیم وزارت دفاع افغانستان، در مرحلۀ اول، آن شمار افسرانی به تقاعد سوق داده خواهند شد که هم اکنون در احتیاط به سر می‌برند. در مرحله دوم که از دهم اسد تا جدی سال ۱۳۹۷ خورشیدی را در بر می‌گیرد، افسرانی شامل خواهند بود که عمر شان بیشتر است.
در مرحلۀ نهایی هم، تمام افسرانی که سن شان با تقاعد برابر باشد، به تقاعد سوق داده خواهند شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.