انتقام از افشاگری‎های نبیل- رییـس پیشین امنـیت ملی ممنـوع‎الخـروج شـد

گزارشگر:دو شنبه 16 دلو 1396 - ۱۵ دلو ۱۳۹۶

جریان سیاسى «محور مردم افغانستان» می‌گوید که رحمت الله نبیل عضو شورای رهبری این محور و رییس پیشین امنیت ملی کشور، بر اساس حکم حکومت افغانستان ممنوع‌الخروج اعلام گردیده است.
mandegar-3محور مردم افغانستان در اعلامیه‎یی گفته است که رحمت الله نبیل عضو شورای رهبری محور مردم افغانستان و رییس عمومی سابق امنیت ملی کشور، بر اساس یک حکم حکومت افغانستان ممنوع‌الخروج اعلام گردیده است .
منبع افزوده است که این حکم زمانی صادر شد که او در خارج از کشور به سر مى‌برد؛ اما به زودی به کشور بر می‌گردد و به مبارزه سیاسی خود جهت تحقق قانونیت و‌مشروعیت با قاطعیت بیشتر ادامه دهد.
جریان سیاسى «محور مردم افغانستان» به این باور است که تصمیم حکومت وحدت ملی در باره ممنوع‌الخروج اعلام کردن رییس پیشین امنیت ملی کشور، گام دیگری است در راستای نقض حقوق و آزادی‌های اساسی یک شهروند کشور که هیچ مبنای حقوقی و قانونی ندارد.
«محور مردم افغانستان» در اعلامیه گفته است که این تصمیم، در پی افشاگری‌های نبیل در رابطه با اسناد مداخله سازمان استخباراتى پاکستان در امور افغانستان در سال‌های گذشته و همچنان افشا ساختن فعالیت‌های سیستماتیک و نظام‌مند رهبری حکومت کنونی در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته صورت می‌گیرد.
منبع گفته است که رهبرى حکومت وحدت ملی، به این گمان است که می‌تواند با اتخاذ چنین تصامیمی، اراده مردم افغانستان را در راستای داشتن یک حکومت مشروع و قانون ‌مدار تضعیف نموده و در میان فعالان و رهبران اپوزسیون رعب و وحشت ایجاد کند؛ اما حکومت غافل از آن است که امروز در سراسر کشور، صدای دادخواهی، عدالت طلبی و داشتن یک حکومت مبتنی بر قانون و آرای مردم، بیش از هر زمانی بلند تر شده است.
دراعلامیه همچنان گفته شده: «ما بدون هر نوع تزلزل، مبارزه خود را علیه این حکومت در چارچوب قانون، تشدید بخشیده و به هیچ‌ وجه تسلیم زور و بی عدالتی نمی‌شویم.»
با تلاش‌هاى زیاد نتوانستیم نظر حکومت را در زمینه داشته باشیم.
آگاهان می‎گویند که غنی با این اقدام ثابت کرد که معتقد به دموکراسی و آزادی بیان نیست.
آنها می‎افزایند که چنین دیکتاتوری‎یی در نظام دموکراتیک نمی‎گنجد.
رحمت الله نبیل دومین چهرۀ سیاسی است که به جرم فعالیت‎های سیاسی ممنوع الخروج می‎شود.
پیشتر از ورود جنرال دوستم به کشور جلوگیری صورت گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.