نشست فرماندهان ارتش کشورهای منطقه در کابل

گزارشگر:چهار شنبه 25 دلو 1396 - ۲۴ دلو ۱۳۹۶

فرماندهان ارتش امریکا، پاکستان، افغانستان، ازبکستان و قزاقستان به درخواست امریکا در کابل گردهم آمده‌اند. گفت‌وگو دربارۀ مبارزه با تروریسم و مواد مخدر از اهداف این نشست عنوان شده است.
mandegar-3دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفته است که این نشست از روز دوشنبه شروع شده و روز سه شنبه فرمانده ارتش پاکستان نیز به این جمع افزوده شده و هنوز جلسه ادامه دارد.
به گفته او این فرماندهان نظامی به درخواست جوزف ووتل رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به کابل دعوت شدند و این نشست برگزار شده تا شرکت کنندگان تجربه‌ها و طرح‌های خود را برای مبارزه با تروریسم ، مواد مخدر و مسائل مشترک دیگر به شراکت بگذارند.
وزیری ادامه داد که در این نشست برعلاوه فرماندهان ارتش این ۵ کشور جنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان امریکایی در افغانستان نیز حضور دارد.
مراد مایکیوف فرمانده ارتش قزاقستان و پاول ارگشیف فرمانده ارتش ازبکستان روز دوشنبه به کابل آمده بودند و با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان دیدار و در باره همکاری های نظامی نیز بحث و تبادل نظر کرده بودند.
هنوز جزئیات بیشتری از این نشست بیرون نیامده است و همانطور که خود نشست در سکوت رسانه‌یی شکل گرفت و ادامه یافت احتمال دارد نتایج آن نیز ابعاد رسانه ای گسترده ای نداشته باشد.
البته چندی قبل امریکا اعلام کرده بود که بدنبال جایگزینی برای پایگاههای پشتیبانی خود در پاکستان به منظور حمایت از نیروهای عمل کنند در افغانستان و جنوب آسیا است .

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.