روند ثبت نام مهاجرین فاقد اسناد در پاکستان پایان یافت

گزارشگر:یک شنبه 13 حوت 1396 - ۱۲ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3مسوولان در وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان می‌گویند که روند ثبت نام افغان‌های فاقد اسناد قانونی در پاکستان پس از هفت ماه پایان یافته و بیش از ۸۵۰ هزار افغان در این مدت ثبت نام کرده اند.
حفیظ احمد میاخیل، مشاور مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین به صدای امریکا گفت که این روند تحت نظارت کمیته مشترک افغانستان و پاکستان هفت ماه قبل آغاز شده بود.
آقای میاخیل افزود:»به توافق دولت افغانستان و پاکستان، آن عده از افغان‌های مهاجر در پاکستان که پیش از این، ثبت و راجستر نبودند، آنان ثبت و راجستر شدند و این پروسه پس از مدتی به پایان رسید و ۸۵۰ هزار هموطنان ما در پاکستان ثبت و راجستر شد، اکنون برای آنان کارت‌های به نام ای.سی.سی داده می‌شود و اقامت آنان در پاکستان قانونی می‌شود».
بربنیاد گزارش کمیته مشترک ثبت نام افغان‌های بدون اسناد قانونی در پاکستان، ۲۲۰ هزار و ۱۶۹ خانواده افغان که تعداد شان به ۸۶۱ هزار و ۷۰۲ تن می‌رسد ثبت نام شده اند.
بربنیاد این گزارش، از این میان، ۳۵۹ هزار و ۱۵۶ تن مرد، ۳۰۳ هزار و ۴۹۳ زن و ۱۹۹هزار و ۵۳ کودک است.
روند ثبت نام افغان‌های بدون اسناد در پاکستان، در ماه اسد سال جاری خورشیدی آغاز شد و در پنج ماه حوت سال روان به پایان رسید.
این پروسه در ایالت‌های خیبرپشتونخواه، بلوچستان، پنجاب و سند در ۲۱ مرکز از سوی وزارت امور مهاجرین و مناطق مرزی پاکستان «سفران»، حکومت افغانستان و تحت نظارت برخی از ادارات دیگر انجام شده است.
اداره بین المللی مهاجرت «آی.او.اِم» برای این روند کمک‌های مالی و تخنیکی کرده است.
با تکمیل شدن این روند، برای افغان‌های مهاجر در پاکستان، کارت‌های موقت اقامت نیز داده خواهد شد که همزمان، مسأله حضور افغان‌ها بدون اسناد قانونی در پاکستان نیز به پایان می‌رسد.
قرار است که تا دو روز آینده روند توزیع کارت‌های موقت اقامت برای این افغان‌ها در پاکستان به پایان برسد.
در حال حاضر، حدود یک میلیون و سه صد هزار افغان با اسناد قانونی در پاکستان اقامت دارند.
بربنیاد معلومات کمیشنری عالی مهاجرین ملل متحد، همین اکنون نزدیک به دو میلیون و صد هزار افغان در پاکستان زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.