پروندۀ فرخنده سربسته مانده است!

گزارشگر:نظری پریانی، سه شنبه 29 حوت 1396 - ۲۸ حوت ۱۳۹۶

مسوولان شبکه‌ زنان افغانستان روز گذشته در نشستی که به مناسبت سومین سال‌گرد قتل فرخنده در کابل برگزار شده بود، از تأخیر در رسیدگی به پروندۀ فرخنده اظهار نگرانی کرده می گویند که تا کنون برخی عاملان این قتل مجازات نشده اند.
mandegar-3این شبکه از نهادهای عدلی و قضایی کشور می‌خواهد که این پرونده را بازنگری کرده و به گونه‌ کامل به آن رسیدگی کنند.
آنان از رییس جمهور می‌خواهند که بر نهادهای عدلی و قضایی فشار وارد کند تا فورن به این پرونده رسیدگی شود.
احمد ذکی، یکی از وکیلان مدافع فرخنده می‌گوید که عدالت در مورد فرخنده تامین نشده است و برخورد دستگاه‌های قضایی کشور «مردسالارانه» است.
به گفته‌ او، با اینکه از قتل فرخنده ۳ سال می‌گذرد؛ اما پرونده‌اش تاکنون باز است، در صورتی که بر اساس قانون جزا یک پرونده باید در مدت ۵ ماه بررسی و تکمیل شود.
مسوولان شبکه‌ زنان افغانستان می‌گویند که باید به پرونده‌ی دو تن از متهمان نظامی قتل فرخنده که تاکنون مجازات نشده اند، فورن رسیدگی شود.
صدها مرد خشمگین در ۲۸ حوت سال ۱۳۹۳ فرخنده ملک‌زاده را به اتهام سوزاندن نسخه‌ از قرآن به طرز فجیعی به قتل رسانده و جسدش را سوزاندند. سه روز بعد از این رویداد جمعی از بانوان بر خلاف رسم معمول –مراسم تشییع و خاکسپاری به عهده‌ی مردان است-، مراسم تشییع او را برگزار کرده و پیکرش را به خاک سپردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.