غُر زدن هیچ دردی را درمان نمی‌کند

گزارشگر:دو شنبه 27 حمل 1396 - ۲۶ حمل ۱۳۹۷

بخش دوم و پایانی/

mandegar-3ما به دو دلیلِ مهم غُر می‌زنیم:
۱- ما غر می‌زنیم، چون احساس ناتوانی می‌کنیم.
۲- ما غر می‌زنیم، چون عادت‌مان شده است.
شرایط اقتصادی، بنیاد بسیاری از خانواده‌ها را لرزانده و ما احساس بی‌قدرتی می‌کنیم و این امر ما را به عادت غر زدن هدایت می‌کند. بنابراین می‌خواهیم شما را تشویق کنیم روزۀ غر زدن بگیرید. نه به‌خاطر این‌که اطرافیان‌تان شاد‌تر می‌شوند‌ـ که قطعاً همین‌طور خواهد شد؛ بلکه چون به شما کمک می‌کند شادی، آرامش، موفقیت و روابط مثبت را تجربه کنید.
شما به‌جای غر زدن و شکایت‌های بی‌مورد، می‌توانید کارهای خوبی انجام دهید که فقط ۵ مورد آن در این‌جا ذکر می‌گردد. این نکات کمک خواهند کرد که بدانید ناتوان نیستید. شما قدرت انتخاب باور‌ها و عملکرد‌های‌تان را دارید و در تمرکزتان بر مثبت به جای منفی، ایمان، قدرت و اعتماد را برای غلبه بر چالش‌های زنده‌گی و شناسایی راه‌حل‌هایی برای شکایت‌های‌تان پیدا خواهید کرد.

تمرین سپاس‌گزاری
تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که در روز، سه موهبتی را که خدا به ما عطا کرده برشماریم، میزان شادی‌مان بیشتر ‌شده و سبب بالا رفتنِ شور و اشتیاق و روحیۀ‌مان می‌شود. هم‌چنین از نظر فیزیولوژی، هم‌زمانی سپاس‌گزار بودن و استرس داشتن، غیرممکن است. ذهن‌مان نمی‌تواند هم‌زمان دو فکر متضاد داشته باشد. اگر بر سپاس‌گزاری تمرکز کنید، نمی‌توانید منفی باشید؛ هم‌چنین می‌توانید با قدردانی از همکاران‌تان به آن‌ها نیرو دهید و متعهدترشان کنید.

دیگران را تحسین کنید
به جای غر زدن دربارۀ اشتباه‌های دیگران، بر آن‌چه درست انجام داده‌اند، تمرکز کنید. آن‌ها را تحسین کنید تا بیشتر موفقیت‌شان را مشاهده کنید. البته به خطا‌های‌شان اشاره کنید تا بتوانند یاد بگیرند و رشد کنند؛ ولی مطمین شوید به ازای هر یک بار انتقاد، سه بار تحسین‌شان کرده‌اید.

بر موفقیت تمرکز کنید
با خواندن یک مطلب مثبت شروع کنید. هر شب قبل از رفتن به رخت‌خواب، یک نکتۀ عالی دربارۀ روزتان بنویسید. یک مکالمۀ عالی، پیشرفت یا موفقیتی که به آن می‌بالید. بر موفقیت تمرکز کنید و با اشتیاق، منتظر فردا و خلق موفقیت‌های بیشتری باشید.

ر‌ها کنید
بر اموری که قدرت تغییرشان را دارید، تمرکز کنید و چیزهایی را که ماورای کنترل‌تان است،‌‌ رها کنید. از این‌که با‌‌ رها کردن کنترل، همه‌چیز به طریقی حل می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد.

دعا و مدیتیشن کنید
تحقیقات علمی نشان می‌دهد که این تمرین روزانه، میزان استرس را کاهش می‌دهد، انرژی مثبت را تقویت می‌کند و سلامتی، سرزنده‌گی و طول عمر را بالا می‌برد. هنگامی که با میل به غر زدن روبه‌رو شدید یا احساس می‌کنید استرس‌تان زیاد شده، مکث کنید، در قدرت بی‌پایان غوطه‌ور شوید و نیرویی دوباره بگیرید.
مثبت یا منفی، انتخاب با شماست. پس بیایید از این‌پس به‌جای غر زدن و شکایت‌ کردن، آن‌ها را به راه‌حل‌ها، نوآوری‌ها و موفقیت تبدیل کنید.

گرفته شده از: وب‌سایت میگنا

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.