رییس اجرایی: به دنبـال درگیـری و جنـگ با پاکستـان نیستیم

گزارشگر:یک شنبه 2 ثور 1397 - ۰۱ ثور ۱۳۹۷

mandegar-3رییس اجرایی کشور در واکنش به تخطی‌های مرزی نظامیان پاکستان تاکید می‌‌کند که مردم و حکومت افغانستان به دنبال جنجال، جنگ و ناآرامی نیستند؛ اما در هنگام ضرورت از خاک و کشور خود به هر صورت که شده دفاع و با دشمنان افغانستان مقابله جدی می‌کنند.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، روز شنبه (اول ثور) با اعضای شورای ولایتی، بزرگان، متنفذان ولایت خوست و خانواده‌های شهدایی که در دفاع از حاکمیت ملی کشور جان دادند، دیدار و ملاقات کرد.
در این دیدار بزرگان ولایت خوست و شماری از متنفذان ولسوالی زازی گفتند که نیروهای نظامی پاکستان چند روز پیش، نزدیک به نیم کیلومتر از مرز دیورند، داخل خاک افغانستان شدند، اما با ایستادگی قوی مردمی و نیروهای نظامی کشور رو به رو گردیدند که در نتیجه دو تن از شهروندان غیر نظامی افغانستان شهید و سه تن دیگر زخم برداشتند.
این بزرگان بیان داشتند که برای دفاع از خاک و کشور شان آماده هرگونه قربانی هستند، اما امکانات اندک در اختیار دارند. آنان خواستار ایجاد یک کندک سرحدی در ولایت خوست به خاطر مقابله با تهدیدهای مرزی و گروه‌های هراس‌افگند شدند.
در همین حال داکتر عبدالله گفت، مردم و حکومت افغانستان به دنبال جنجال و نا آرامی نیستند؛ اما در هنگام ضرورت از خاک و کشور خویش به هر صورت که شده دفاع و با دشمنان افغانستان مقابله جدی می‌کنند.
وی بیان داشت که بحث ایجاد کندک سرحدی به ولایت خوست را به شورای امنیت مطرح کرده و از آن طریق پی می‌گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.