رهبر جنبش حفاظت پشتون: ارتش پاکستان، آی‌اس‌آی و طالبان یکی‌اند

گزارشگر:سه شنبه 4 ثور 1397 - ۰۳ ثور ۱۳۹۷

mandegar-3منظور پشتین، رهبر جنبش حفاظت پشتون، گفته است که بیش از این محکومیت و محرومیت پشتون‌ها تحمل نشده و به گفتۀ وی پشتون‌ها در قدرت و امکانات سهم خود را می‌خواهند.
آقای پشتین خواستار تحقیقات در مورد حمله بر «آرمی پبلک سکول» در پشاور شد و گفت «آی اس آی، اردو، استخبارات نظامی پاکستان و طالبان همه یکی اند، با نام‌ها گونه گون آنان را یاد نکنید».
منظور پشتین روز یک شنبه در سخنرانی در شهر لاهور پاکستان، به شرح چگونگی کشته شدن چند پشتون توسط نظامیان پاکستانی پرداخت و نام، محل و شکل کشته شدن هر یک آنان را بیان کرد.
هزاران نفر از سرتاسر مناطق پشتون نشین پاکستان در این گردهمایی شرکت کرده بود
هزاران نفر از سرتاسر مناطق پشتون نشین پاکستان در این گردهمایی شرکت کرده بود
آقای پشتین گفت که تا زمانی به مبارزه ادامه خواهد داد که مظالمی که از سوی جنرالان اردوی پاکستان در حق پشتون‌ها روا داشته شده است، حساب و پیگرد شود.
رهبر جنبش حفاظت پشتون‌ها گفت که آی اس آی به خاطری بر رسانه‌ها در پاکستان محدودیت وضع می‌کند تا به گفتۀ وی به کشتار و ربودن پشتون‌های بی‌گناه ادامه داده شود.
در گردهمایی روز یک‌شنبه جنبش حفاظت پشتون شماری از فعالان ایالت‌های پنجاب، کشمیر زیر ادارۀ پاکستان و بلوچستان نیز سخنرانی کردند.
یکی از سخنرانان این گردهمایی، فضل خان بود، مردی که فرزندش در حملۀ تروریستی ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ بر مکتب پشاور کشته شد. سخنرانی پرشور این مرد احساسات اشتراک کنندگان این رویداد را بر انگیخت.
شرکت کنندگان برای اعادۀ حقوق پشتون ها در پاکستان شعار سر می دادند
شرکت کنندگان برای اعادۀ حقوق پشتون ها در پاکستان شعار سر می دادند
فضل خان در بخشی از سخنرانی خود گفت «زمانیکه با فرزندانم از نزدیکی پوسته های امنیتی می‌گذرم، پسران کوچکم به من می‌گویند که بابا! اینها کسانی اند که برادرم را کشتند؟»
گردهمایی یک شنبه در میدان تاریخی موچی گیت شهر لاهور با سخنرانی منظور پشتین پایان یافت. آقای پشتین وعده سپرد که گردهمایی بعدی این جنبش به تاریخ ۲۹ اپریل در سوات و در ۱۲ می در شهر کراچی برگزار خواهد شد.
بار دیگر رسانه‌های پاکستانی گزارش این گردهمایی را نشر نکردند، اما خبرنگاران شماری از رسانه های خارجی آن را پوشش دادند، ولی شمار زیاد شرکت کنندگان این نشست، جریان کامل آن را از طریق شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک به گونۀ زنده نشر کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.