حمله‌کنندۀ انتحاری در قندهار ۱۱ کودک را کشت

- ۱۰ ثور ۱۳۹۷

روز دوشنبه در یک حمله انتحاری طالبان در نزدیکی یک مسجد در قندهار ۱۱کودک کشته شدند. این حمله در روزی صورت گرفت که حملات دوگانه دیگر در شهر کابل ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشت.
مطیع الله هلال، سخنگوی پولیس قندهار به خبرگزاری آلمان (دی پی آ) گفت که در این حمله در ولسوالی دامن برعلاوه کشته شدن ۱۱کودک، ۱۶ تن دیگر به شمول ۹ فرد ملکی و پنج سرباز رومانیایی زخمی شده اند.
هلال گفت که فرد بمب‌گذار موتر حامل خود را زمانی انفجار داد که یک کاروان نیروهای خارجی از محل عبور می‌کرد.
ماموریت «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان با فرستادن ایملی به خبرگزاری آلمان گفته است که راجع به گزارش‌های در رابطه به این حمله تحقیق می‌کند.
تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. کاروان نیروهای خارجی معمولاَ توسط جنگجویان طالبان هدف قرار می‌گیرد که هفته گذشته آغاز تهاجم بهاری شان را اعلام کردند.
در یک حادثه دیگر در ولایت شرقی ننگرهار یک پولیس کشته شد و چهار فرد دیگر زخمی گردیدند. عطا الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که افسر کشته شده آمر تحقیقات جنایی ولسوالی بهسود این ولایت بود.
این حمله در روزی صورت گرفت که دو انفجار مرگبار شهر شدیداَ تحت تدابیر امنیتی کابل را به لرزه درآورد. در این حملات که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است، دست کم ۲۵ تن به شمول چند خبرنگار کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.