شورای امنیت ملی: حمـله به خبرنگاران جنـایت علیه بشریت است

گزارشگر:چهارشنبه 12 ثور 1397 - ۱۱ ثور ۱۳۹۷

mandegar-3جلسه شورای امنیت ملی حمله به خبرنگاران و غیرنظامیان در کابل را «جنایت علیه بشریت» خوانده است.
در این جلسه که دیروز در ارگ برگزار شد، نسخت، مسولان سکتور امنیتی و دفاعی کشور، گزارش خویش را در رابطه به رویداد تروریستی روز گذشته که در آن شماری از خبرنگاران و هموطنان ما جان‌های شان را از دست دادند، ارایه کردند.
اشرف‌غنی، رییس حکومت وحدت ملی، ضمن ابراز تاسف به خاطر رویداد متذکره، گفت که آزادی بیان و فعالیت‌های آزاد رسانه‌ها برای حکومت از اهمیت خاص برخوردار است. وی به مسوولین مربوط وظیفه سپرد تا چگونگی وقوع رویداد دیروز و خلاءهای امنیتی را بررسی نموده، جزئیات و حقایق را در این رابطه با رسانه‌ها و مردم شریک سازند.
آقای غنی افزود که رویداد تروریستی دوشنبه حمله بالای آزادی بیان و جنایت علیه بشریت است و عاملان آن به پنجۀ قانون و عدالت سپرده خواهد شد.
همچنان در جلسۀ شورای امنیت ملی در رابطه به تامین امنیت کابل به خصوص غرب کابل صحبت شد و به منظور اتخاذ تدابیر همه جانبه، هدایات لازم صادر گردید.
در این جلسه در مورد وضعیت امنیتی ولایات مختلف کشور نیز بحث صورت گرفت و ضمن بررسی چالش‌ها و مشکلات، به مراجع مربوط جهت بهبودوضعیت امنیتی، هدایات مشخص داده شد.
در اخیر جلسه، در خصوص مشکلات افغان‌های مقیم عربستان سعودی بحث صورت گرفت و به مسئولین مربوطه هدایت داده شد تا در زمینه با آنان همکاری نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.