افغانستان بدترین کشور برای خبرنگاران

گزارشگر:شنبه 15 ثور 1397 - ۱۴ ثور ۱۳۹۷

یک نهاد حامی رسانه‌ها و خبرنگاران یا ( The Press Emblem Campaign) مستقر در ژنو سویس اعلام کرد، افغانستان یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاران می‌باشد.
این نهاد با انتشار تازه ترین گزارش‌اش نوشت، در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ آمار کشته شدن خبرنگاران در جهان به ۴۴ نفر رسیده است، در صورتی که پارسال این آمار به ۲۸ تن رسیده بود.
mandegar-3در گزارش این نهاد آمده است، ۱۱ خبرنگار در چهار ماه نخست سال جاری میلادی در افغانستان کشته شده اند و این کشور در صدر کشورهای خطرناک برای خبرنگاران قرار گرفته است.
براساس گزارش این نهاد؛ کشورهای مکزیک با چهار کشته، سوریه با چهار کشته، یمن، اکوادور و هند با سه کشته در رده‌های بعدی قرار دارند.
در گزارش تازه این نهاد آمده است، خطرناکترین حمله علیه خبرنگاران، حملات خونین انتحاری روز دوشنبه ۳۰ اپریل ۲۰۱۸ در شهر کابل پایتخت افغانستان بود که در آن حمله ۹ خبرنگار کشته شدند.
از سوی دیگر، نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌های افغانتسان تایید کردند، در نتیجه دو حمله مرگبار انتحاری در ساحه شش درک ناحیه نهم امنیتی شهر کابل ۲۹ نفر به شمول ۹ خبرنگار کشته شدند و ۴۸ نفر دیگر به شمول هفت خبرنگار زخم برداشتند.
حکومت افغانستان هم دیروز پنجشنبه در مراسم تجلیل از سوم مه روز جهانی آزادی مطبوعات تعهد داد، در زمینه تأمین امنیت خبرنگاران تلاش دارد؛ اما خبرنگاران تاکید می‌کنند که حکومت همیشه چنین وعده‌های داده اما زیاد عمل نکرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.