جنرال متقاعد پاکستانی چگونه کشته شد؟

گزارشگر:اکرام اندیشمند/ سه شنبه 1 جوزا 1397 - ۳۱ ثور ۱۳۹۷

جنرال شاهد عزیز که در سال ۲۰۰۵ از ارتش پاکستان تقاعد کرد یکی از جنرال های حامی گروه طالبان افغانستان بود. اما در زمان حملۀ امریکا بر حکومت طالبان که پرویز مشرف زمام دار نظامی پاکستان تحت فشار امریکا دست از حمایت طالبان برداشت و با امریکایی ها همکاری کرد، جنرال شاهد mandegar-3عزیز نیز اوامر پرویز مشرف را در همکاری با امریکایی ها اجرا می کرد.
شاهد عزیز که در سال ۲۰۰۵ تقاعد کرد با ندامت اطاعت خود از مشرف و همکاری با امریکایی ها کتاب :»این خاموشی تا چه وقت» را نوشت که در آن، عملکرد ارتش پاکستان و سیاست جنرال پرویز مشرف در آغاز سقوط امارت اسلامی طالبان را بگونۀ انتقادی مورد بحث و افشاگری قرار داد. او پس از تقاعد و نشر این کتاب به گروه های ستیزه جو و تکفیر گرای اسلامی در قبایل پاکستان و با طالبان افغانستان پیوست تا به زعم خودش گناهان پیشین خود را جبران کند و در جهاد علیه دولت افغانستان و امریکایی ها با طالبان سهم بگیرد.
جسد بیجان جنرال شاهد عزیز روزهای اخیر از قبایل پاکستان و به قول منابع دیگر از افغانستان پیدا شد.
بستگان این جنرال مقتول پاکستانی پیوستن او را به طالبان در افغانستان تایید می کنند و امرالله صالح رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که او یکی از جنرالان ارتش پاکستان بود که در دهۀ نود جنگ طالبان را در افغانستان رهبری می کرد.
در حالی که از قتل جنرال شاهد عزیز در افغانستان و میان تروریستان طالب سخن می‌رود، جنرال پرویز مشرف زمام دار پیشین پاکستان و حامی اصلی تروریزم در افغانستان گفته است که منابعی از پاکستان به او گفته اند که جنرال شاهد عزیز در سوریه کشته شده است، بستگان شاهد عزیز قتل او را در سوریه تکذیب می کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.