مذاکرات به‌هدف بازکردن دفتر کمیسیون انتخابات در غزنی بی‌نتیجه ماند

گزارشگر:چهارشنبه 9 جوزا 1397 - ۰۸ جوزا ۱۳۹۷

معترضان در غزنی از به نتیجه‌نرسیدن گفت‌وگوهای‌شان با هیأتی که از جانب کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده بود خبر می‌دهند و می‌گویند، تحصن هم‌چنان ادامه خواهد داشت.
خلیل‌الله هوتک، یکی از سران این معترضان می‌گوید، حوزه‌یی‌شدن انتخابات اساسی‌ترین خواست آنان است. آقای هوتک مشکلات امنیتی را دلیل mandegar-3پافشاری خودشان بر این خواست می‌خوانند.
با این حال، عبیدالله سادات، یکی دیگر از سران معترضان می‌گویند، گفت‌وگوی آنان روی آوردن تغییرات در کارمندان دفتر کمیسیون مستقل انتخابات به نتایجی دست یافته است، اما برای حوزه‌یی‌شدن انتخابات آنان باید با شخص رئیس جمهور گفت‌وگو کنند.
حفظ‌الله هاشمی، از کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات که در رأس هیأت فرستاده‌شده به غزنی قرار داشت این حرف را تأیید می‌کند و می‌گوید، مسائلی که حل آن‌ها در توان هیأت بود، بررسی و حل شده است، اما در خصوص چند خواست جدی معترضان باید ریاست جمهوری تصمیم بگیرد.
حوزه‌یی‌شدن انتخابات، آوردن تغییر در کارمندان دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات، لغو نصب استیکر روی شناسنامه‌ها و تأمین امنیت ولسوالی‌های ناامن غزنی از مهم‌ترین خواست‌های معترضان است که به‌خاطر پیگیری آن بیشتر از یک ماه است در برابر دفتر کمیسیون مستقل انتخابات ولایت غزنی خیمۀ تحصن برپا کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.