ده‌ها هاموی نیروهای امنیتی در فاریاب به دست طالبان افتاد

گزارشگر:شنبه 12 جوزا 1397 - ۱۱ جوزا ۱۳۹۷

برخی نمایندگان مجلس ادعا دارند که ۳۶ تانک هاموی نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب به دست طالبان افتاده است.
عبدالستار درزابی نماینده مردم جوزجان در مجلس می‌گوید که تمامی نیروهای امنیتی مستقر در ولایت فاریاب ۷۰ تانک هاموی داشتند و افتادن ۳۶ تانک mandegar-3آن به دست طالبان یک فاجعه است.
به گفته او، بسیاری از این تانک‌ها در نتیجه معامله فرماندهان نیروهای امنیتی در سقوط ولسوالی‌ها و پوسته‌ها به دست طالبان مسلح افتاده اند.
از سویی هم، گل محمد پهلوان نماینده مردم فاریاب در مجلس می‌گوید که طالبان با گرفتن این تانک‌های نیروهای امنیتی روحیه بالای گرفته اند و هم کنون ۱۱ ولسوالی از ۱۴ ولسوالی ولایت فاریاب را در محاصره خود قرار داده اند.
آقای پهلوان افزود که نیروهای امنیتی فقط در مراکز ۱۱ ولسوالی فاریاب حضور دارند و دیگر تمامی مناطق اطراف ولسوالی‌ها در کنترل طالبان قرار دارند و راه‌های تمامی ولسوالی‌ها را نیز مسدود کرده اند.
به گفته او، طالبان مسلح از ۱۵ روز به این طرف در مسیر اندخوی کمین‌گاه بزرگی را ساخته اند تا اگر نیروهای امنیتی از این مسیر اکمال شوند، مورد حمله قرار دهند.
نمایندگان مردم ولایت فاریاب در مجلس می‌گویند که این دروازه شمال افغانستان است و اگر به دست طالبان سقوط کند دیگر تمامی ولایت‌های شمال به دیت این گروه سقوط خواهند کرد.
آنان با انتقاد از نیروهای بین المللی می‌گویند که نیروهای امریکایی ادعا دارند که یک سوزن را می‌توانند هدف قرار دهند؛ اما تانک‌های هاموی که به دست طالبان افتاده و تجمعات این گروه را نمی‌بیند و مورد هدف قرار نمی‌دهند.
این نمایندگان تاکید کردند که اگر دولت افغانستان و نیروهای بین المللی در مقابله با طالبان به ویژه در ولایت فاریاب کوتاه آمده اند باید به مجاهدین سابقه اسلحه توزیع کرده و از آنان بخواهند تا از مناطق شان دفاع کنند.
به گفته آنان، مجاهدین هم اکنون به دلیلی از مناطق شان دفاع کرده نمی‌توانند که امکانات نظامی در اختیار ندارند و گرنه آنان می‌توانند از مناطق شان دفاع کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.