۷۳ میلیون افغانی معاش آموزگاران بلخ پرداخت‌نشده است

- ۱۲ جوزا ۱۳۹۷

mandegar-3شماری از آموزگاران ولسوالی دهدادی بلخ با گردهمایی در برابر دفتر ریاست معارف این ولایت به‌خاطر عدم پرداخت معاش ماه قوس سال ۱۳۹۶ شان اعتراض کردند.
این آموزگاران فساد اداری و غفلت وظیفه‌یی در ریاست معارف بلخ را علت پرداخت‌نشدن معاش کارمندان ۱۲ مکتب در ولسوالی دهدادی بلخ می‌دانند.
محمد محسن، از آموزگاران معترض می‌گوید، ریاست معارف به آنان گفته است که در بدل معاش ماه قوس باید از معاش ماه جوزای‌شان بگذرند.
شماری دیگر نیز می‌گویند، رئیس معارف بلخ در برابر آموزگران معترض برخورد مسلحانه کرده و آنان را با بی‌احترامی از دفترش بیرون کشیده است.
صبغت‌الله مستقیم، رئیس معارف بلخ حاضر به گفت‌وگو در این باره نشد؛ اما سید مسیر، مسئول مالی و حسابداری ریاست معارف بلخ می‌گوید، آنان موضوع اعتراض آموزگاران را با وزارت معارف در جریان گذاشته‌اند؛ اما عدم هم‌کاری وزارت مالیه سبب شده که تاهنوز معاش آموزگاران پرداخت نشود.
به گفتۀ آقای مسیر، ریاست معارف بلخ بابت معاش آموزگاران ۷۳ میلیون افغانی باقی است، اگرچه این تنها ولسوالی دهدادی نیست که معاش آموزگاران آن پرداخت نشده، بلکه ولسوالی‌های دیگری نیز همین سرنوشت را دارند.
مسئول مالی و حسابداری ریاست معارف بلخ می‌گوید، اگر معاش ماه قوس آموزگاران به‌یکبارگی پرداخت شود، پرداخت معاش ماه جوزای آنان در توان ریاست معارف نیست. بنابراین تلاش می‌شود تا معاش آموزگاران در قسط‌های مختلف پرداخت شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.