سناتوران: مراکـز ثبت نـام رای دهنـدگـان از مکـاتب جمـع شونـد

گزارشگر:دو شنبه 14 جوزا 1397 - ۱۳ جوزا ۱۳۹۷

شماری از اعضای مجلس سنا می‌گویند که مراکز ثبت نام رای دهندگان در مکاتب باعث نگرانی‌های خانواده‌ها و دانش آموزان شده و کمیسیون انتخابات نباید از مکاتب به خاطر ثبت نام رای دهندگان کار بگیرد.
mandegar-3لیلما حبیب یک عضو مجلس سنا روز یکشنبه (۱۳ جوزا) در نشست عمومی این مجلس گفت که موجودیت مراکز ثبت نام رای دهندگان در مکاتب سبب شده است تا بسیاری از دانش آموزان از رفتن به مکتب باز بمانند. وی تاکید کرد که این کار باعث نگرانی‌های خانواده‌ها و دانش آموزان شده است.
کمیسیون انتخابات، به خاطر ثبت نام رای دهندگان از مکاتب و مکان‌های عمومی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی که قرار است به تاریخ ۲۸ میزان سال روان برگزار شود، استفاده می‌کند. مراکزی که بارها شاهد حملات انتحاری و انفجاری بوده است.
این عضو مجلس سنا گفت:» از روز که ثبت نام رای دهندگان در مکاتب شروع شده، واقعا قابل نگرانی برای همه است و هروز شایعه‌های نشر می‌شود که این ساحه مشکوک است و یا این مکتب تحت تهدید امنیتی است و درس‌ها مختل می‌شود و این موضوعات تشویش خانواده‌ها را زیاد می‌کند، بناً باید از مکاتب به عنوان مراکز انتخابات کار گرفته نشود.»
سهیلا شریفی عضو دیگر مجس سنا گفت که مراکز و سایت‌های انتخاباتی از مکتب‌ها جمع آوری شود، زیرا دانشجویان از مکتب و درس باز می‌مانند.
وی گفت:»حوزه‌های انتخاباتی از مکتب‌ها جمع آوری شود، دانش آموزان حاضر نیستند به مکتب بروند، چون حوزه‌ها به جای دهشت مبدل شده است. و باید حوزه‌های انتخاباتی از مکابت جمع آوری شوند به مکان‌های دیگر انتقال داده شوند تا اطفال و دانش آموزان مصوون باشند.»
همزمان با این، محمد آجان منگل دیگر عضو مجس سنا از بسته بودن شماری از مراکز ثبت نام رای دهندگان در ولسوالی‌های ولایت پکتیا خبر داده می‌گوید که باشندگان ولایت پکتیا خواستار بازشدن مراکز و شرکت در روند انتخابات اند.
این سناتور کمیسیون انتخابات را به کم کاری متهم کرده می‌گوید که کمیسیون انتخابات هیچ طرحی را برگزاری انتخابات در ولسوالی‌های ناامن ندارد. وی تاکید کرد که عدم برگزاری انتخابات در این ولسوالی‌ها و نبود نمایندگان شورای ولسوالی سبب برهم زدن نصاب مجلس سنا خواهد شد.
با این همه، فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا از کمیسیون انتخابات خواست تا در زمینه انتقال مراکز ثبت نام رای دهی از مکاتب به مکان‌های دیگر اقدام نموده و برای محل‌های برگزاری انتخابات راه‌های بدیل را جستجو کند.
وی تاکید کرد که حکومت و کمیسیون انتخابات باید زمینه برگزاری انتخابات در ولسوالی‌های ناامن را فراهم نمایند.
گفتنی است که پیش از این کمیسیون انتخابات گفته بود که باشندگان ولسوالی‌های نا امن می‌توانند به ولسوالی‌های همجوار و یا هم مرکز شهرها برای رای دهی مراجعه کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.