والی فراه: طالبـان ولسـوالی پرچـمن را تصـرف نکـرده اند

- ۱۳ جوزا ۱۳۹۷

گروه طالبان ادعا کرده که ولسوالی پرچمن ولایت فراه را تصرف کرده‌اند؛ اما والی فراه این ادعا را رد می‌کند.
طالبان روز یکشنبه با نشر خبرنامه‌یی ادعا کرده اند که ولسوال و قوماندان امنیه پرچمن، همراه با افراد، سلاح و مهمات دست داشتۀ شان، بدون mandegar-3درگیری به این گروه تسلیم شده اند.
اما مقام‌های ولایت فراه این ادعای گروه طالبان را رد کرده می‌گویند ولسوالی پُرچمن سقوط نکرده و گروه طالبان شایعه پراکنی می‌کنند.
عبدالبصیر سالنگی، والی فراه به صدای امریکا گفت که مشکلات مخابراتی سبب شده که ارتباط آنان با مسوولین محلی ولسوالی پرچمن از ساعت هفت صبح روز یکشنبه قطع شود و به گفته آقای سالنگی، این یک امر عادی است.
آقای سالنگی افزود که حاجی داوود، ولسوال و عبدالولی مبارز، قوماندان امنیه ولسوالی پُرچمن از چند روز به این سو از وظایف شان سبک دوش شده اند و افراد جدید در این سمت‌ها مقرر شده که هنوز رسمأ، کار خویش را آغاز نکرده اند.
آقای سالنگی، وجود درگیری‌های پراگنده میان نیروهای افغان و گروه طالبان را در این ولسوالی تایید می‌کند.
اما فرید بختاور، رئیس شورای ولایتی فراه گفت که طالبان مسلح از ولسوالی گلستان این ولایت بر ساحه»لَروند» ولسوالی پُرچمن حمله کرده اند و تا حدی پیشروی نیز داشته اند.
آقای بختاور افزود که تا بحال طالبان به قسمت های مرکزی ولسوالی پرچمن نرسیده و هیچ ساختمان دولتی را تصرف نکرده اند.
یک مقام ارشد اردوی ملی در غرب افغانستان نیز به رادیو اشنا – صدای امریکا گفت که هیچ جنگی بین گروه طالبان و قوای افغان در ولسوالی پرچمن رخ نداده است.
این مقام اردوی ملی افزود که تنها یک درگیری بین افراد عبدالولی قوماندان اسبق و سربازان محمد ابراهیم قوماندان جدید در ولسوالی پرچمن رخ داده است.
ولسوالی پُرچمن ۳۲۲ کیلومتر با مرکز شهر فراه فاصله دارد و با ولایت غور و ولسوالی گلستان فراه هم سرحد است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.