وزیر خارجۀ افغانستان: قضیۀ تجاوز گروهی بر یک کودک مهاجر در ایران جداً تعقیب شود

گزارشگر:دو شنبه 14 جوزا 1397 - ۱۳ جوزا ۱۳۹۷

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور خواهان پیگیری جدی قضیه تجاوز گروهی به یک کودک پنج سالۀ پناهجوی افغانستانی در ایران شده است.
بهاره پنج‌ساله دختر بچه افغانستانی، روز ۱۲ جوزا از طرف سه مرد در خمینی شهر اصفهان ایران ابتدا ربوده شده و سپس مورد تجاوز گروهی قرار گرفته mandegar-3است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این کودک پس از تجاوز در یک ویرانه یافت شده است.
آقای ربانی به به نصیر احمد نوری، سفیر افغانستان در ایران دستور داده است که مساله را به شکل جدی پیگیری کند.
سفیر افغانستان در ایران نیز گفته که با خانوادۀ قربانی‌ در تماس هستند و قرار است یک گروه از دیپلومات‌های افغانستان مقیم تهران با خانواده بهاره در خمینی شهراصفهان از نزدیک دیدار کنند.
سفیر افغانستان در تهران گفته که سفارت افغانستان در این کشور یاداشتی را در رابطه به این قضیه به وزارت خارجه ایران سپرده است.
در هیمن حال، رییس اورژانس اجتماعی ایران این خبر را تایید کرده است.
رضا جعفری شنبه ۱۲ جوزا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی ایران (ایلنا) درباره این حادثه گفت: « مورد کودک آزاری مربوط به دختربچۀ افغانستانی است که هفته گذشته در حالی که در مقابل خانه مشغول بازی بوده، از سوی سه مرد متجاوز ربوده و پیکر نیمه جان او چند ساعت بعد در خرابۀ پیدا می‌شو».
او گفت این کودک از بیمارستان مرخص شده و اورژانس اجتماعی در حال ارایه حمایت‌های روانی‌ـ‌اجتماعی به اوست.
در همین حال محمد رضا کریمی کاکای بهاره گفته است که بهاره ۵ سال دارد و هفته گذشته مورد تجاوز قرار گرفته است.
به گفته آقای کریمی هنوز متهمان دستگیر نشده است. وی بدون انتشار جزئیات این حادثه در گفتگو با خبر گزاری آوا تأکید کرده که مقام‌های پلیس خمینی‌شهر وعده‌ پیگیری جدی این قضیه را داده‌اند و خانواده آنها در صورت عملی‌نشدن این وعده جزئیات حادثه را رسانه‌ای خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.