صـدها باشنده هـرات در پـى تـرور یک عالـم دین تظاهـرات کردنـد

- ۰۲ سرطان ۱۳۹۷

mandegar-3هرات(پژواک،٢سرطان ٩٧): صدها باشندۀ ولایت هرات در پى ترور یک عالم دین دراین ولایت، دست به تظاهرات زدند و حکومت بخصوص نهادهاى امنیتى را در تامین امنیت مردم به بى کفایتى متهم نمودند.
این معترضان، امروز درمقابل ساختمان مقام ولایت گردهم آمده گفتندکه همواره عالمان دین و شخصیت ها ترور مى شوند؛ اما حکومت هربار وعده تامین امنیت و گرفتارى عاملین اینگونه ترورها را مى سپارد و تاکنون به وعده اش عمل نکرده است.
شیخ حاجى محمدجعفر توکلی که ۵۵ سال سن داشت و از عالمان و روحانیون مشهور ولایت هرات و صاحب امتیاز رادیوى «حکمت» بود، شب گذشته در ساحۀ «۶۴متره» شهر هرات ازسوى افراد مسلح ناشناس کشته شد.
رئیس جمهورکشور، از توکلی به عنوان یکی از علمای دینی سرشناس کشور یاد کرده و به مسئولین مربوطۀ امنیتی ولایت هرات هدایت داد تا چگونگی وقوع این حمله را بررسی نموده، عاملین آن را شناسایی و به پنجۀ قانون بسپارند.
صدها باشندۀ ولایت هرات که امروز دست به تظاهرات زده بودند، به رسم اعتراض دروازۀ ساختمان ولایت را بستند و هشدار دادند تا زمانیکه عاملان این رویداد بازداشت و به دار آویخته نشوند، دروازۀ مقام ولایت را بازنخواهند کرد.
ناهید فرید نماینده مردم هرات درولسى جرگه که درجمع معترضین حضورداشت، گفت که ناامنی ها و ترورها زنده گی را برای مردم هرات تنگ ساخته است و اگر حکومت بار مسئولیتش را به دوش دیگران بیندازد و عاملان این رویدادها را بازداشت نکند، صبرمردم تمام خواهد شد و دست به اقدام جبران ناپذیرخواهند زد.
سکینه حسینی عضو شورای ولایتی خطاب، به رهبران دولت گفت: «تا کی از ریختن خون از این ملت سیرآب مى شود، تا کی ضعف مدیریت خود را به دوش دیگران می اندازید، وعده میدهید به وعده خود عمل نمی کنید.»
سلطان حسین یکی از عالمان دین ولایت هرات در این گردهمایی اعتراضی گفت: «خواست ما از دولت این است که در برابر این قضایا جدی باشند و اجازه ندهند تا ما دیگر شاهد چنین رویداد ها باشیم.»

مهدی حدید عضو شورای ولایتی که در این تجمع اشتراک داشت گفت: «تمام فعالیت های ولایت معطل است تا والی صاحب عاملان این رویداد را پیدا بکند و به مردم معرفی کند.»
محمد آصف رحیمی والی هرات که در میان معترضان سخنرانی می کرد، به مردم اطمینان داد که عاملان این رویداد را بازداشت خواهند کرد.
وی افزود: «در حال حاضر چند گروه از نیروهای امنیتی، مجهز با تمام امکانات تلاش می کنند که سرنخی دراین باره پیدا بکنند و من از شما مى خواهم اگر بالاى کسی شک دارید به ما معرفی کنید.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.