عملیات براى بازداشت افراد مسلح غیرمسئول در پروان آغاز شد

- ۲۰ سرطان ۱۳۹۷

امنیت و جرایم
احمد فرید تنها

———————
mandegar-3قوماندانی امنیۀ ولایت پروان، از آغاز عملیات نیروهاى مشترک افغان براى بازداشت افراد مسلح غیرمسئول و مجرمین جرایم جنایى در این ولایت خبر مى دهد.
این در حالى است که به اساس معلومات مسئولان محلى، در سه ماه اول سال روان از اثر جرایم جنایى ٢۶ تن کشته و ٧۴ تن دیگر زخمى شده اند.
مل پاسوال محمد محفوظ ولیزاده قوماندان امنیه ولایت پروان، امروز در مرکز هماهنگی نیروهای امنیتی پروان گفت که این عملیات، امروز از ولسوالى جبل سراج آغاز شده و به تمام مناطق این ولایت گسترش پیدا مى کند.
وى افزود که این عملیات به هدف بازداشت قاتلان، رباینده گان، رهزنان، سارقین و دیگر مجرمین جرایم جنایى و افراد مسلح غیرمسئول آغاز شده است.
او افزود که در این عملیات؛ نیروهای اردوی ملی، پولیس ملی و نیروهای امنیت ملی شرکت دارند.
قوماندان امنیه پروان، از نیروهاى امنیتى شامل عملیات خواست که با افراد زورمند و مسلح غیرمسئول با جدیت برخورد قانونى کنند و به هیچ وجه به آنان تن ندهند.
وی افزود: «اگر اذیت و آزار مردم توسط افراد مسلح غیرمسئول ادامه پیدا کند، پولیس حمایت مردمی را از دست مى دهند؛ مردم انشاء الله با ما همکار هستند.»
این در حالى است که وزارت دفاع اخیراً گفته است که نظام الدین قیصارى قوماندان افراد مسلح غیرمسئول در فاریاب، محمد داوود مبارز کسى که در پرچمن فراه سلاح و پوسته ها را به مخالفین مسلح دولت فروخته[و متهم به جرایم بزرگ جنایى مى باشد]، رحیم الله یک تن از قوماندانان مسلح غیرمسئول در ارزگان، و نادرشاه متهم به قاچاق سنگ هاى گران بها و مواد مخدر در بدخشان، بازداشت و به څارنوالى معرفى شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.