احتمال ماندن نیروهای آلمان پس از ۲۰۱۴

- ۱۸ جدی ۱۳۹۱

با آن که قرار است نیروهای جنگی ایتلاف بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کنند، اتحادیه نیروهای مسلح آلمان فدرال گفته است که اردوی این کشور بعد از پایان رسمی عملیات در افغانستان نیز به نیروی جنگی نیاز دارد.
اتحادیه نیروهای مسلح آلمان فدرال خواهان حضور نیروهای جنگی این کشور در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ شده است. الریش کیرش، رییس این اتحادیه به روزنامه آلمانی «راینشه پوست» گفته است: «ما به نیروی (جنگی) احتیاطی ضرورت داریم تا در موقعیتی باشد که بتواند به بحران‌ها واکنش نشان بدهد».
قرار است سربازان بین المللی در ماموریت آموزشی و مشورتی بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی نیز در افغانستان باقی بمانند. براین اساس، قرار است سربازان جنگی که احتمالاً در این کشور باقی می مانند، امنیت مربیان نظامی و روند انتقال سربازان و تجهیزات به آلمان را تامین کند.
دگروال کیرش گفته است که شمار دقیق سربازان رزمی را که احتمالاً در افغانستان باقی می‌مانند، نمی توان پیشبینی کرد. با این هم، او حدس می‌زند که شمار آنها در حدود «۶۰۰ تا ۸۰۰» باشد تا در مواقع مورد ضرورت، مداخله کرده بتوانند.
مقام‌های غربی پیش از این تاکید کرده اند که نیروهای شان را براساس برنامه ریزی قبلی از افغانستان بیرون می‌کشند. در عین زمان، این مقام‌ها گفته اند که نمی‌گذارند افغانستان دوباره به پناهگاه شورشیان تبدیل گردد.
گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان فدرال به تاریخ دوم دسمبر سال گذشته میلادی به روزنامه «راینشه پوست» گفته بود: «ما در آن زمان همراه با شرکای ایتلافی خود برای چاه کندن و جاده ساختن به افغانستان نرفتیم، بلکه ما می خواستیم از امنیت خود دفاع کنیم. این کار ما درست بود».
وستروله افزوده بود: «سربازان آلمانی که در افغانستان جان شان را از دست داده اند، قهرمان هستند. من در این زمینه شک ندارم. اما ماموریت نظامی نیروهای بین المللی در افغانستان نمی تواند بی پایان باشد. ما اکنون به نهایت این جنگ رسیده ایم».
ناتو می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی نیروهای جنگی اش را از افغانستان کاملاً بیرون بکشد. حکومت آلمان فدرال می خواهد سر از ماه فبروری سال ۲۰۱۴ به کم ساختن نیروهایش از افغانستان شروع کند.
کیرش خاطر نشان ساخته است که آلمان باید از تجارب ارتش خود در افغانستان، در دیگر ماموریت های بیرونی احتمالی، بیاموزد. او گفته است که در ماموریت افغانستان «زیاد سطحی» برخورد شده بود که نباید تکرار گردد.
کیرش گفته است که آلمان برای سهم گیری در عملیات بین‌المللی برای آموزش نیروهای مالی، باید هدف به طور شفافی تعیین گردد. کیرش این سوال را مطرح ساخت که «ما در مالی دقیقاً به چه چیزی می خواهیم دست یابیم؟». به گفته او، پاسخ این سوال برای سربازان نیز هنوز روشن نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.