محافظان قیصاری؛ از شکنجه تا رهایی

- ۲۳ سرطان ۱۳۹۷

mandegar-3افراد وابسته به نظام‌الدین قیصاری روز گذشته جمعه ۲۲ سرطان/ تیر از بند رها شدند.
نقیب الله فایق والی ولایت فاریاب می‌گوید: هشت تن از افراد نظام الدین قیصاری دیروز از بند آزاد شدند و شش تن آنان به میمنه و ولسوالی قیصار فاریاب انتقال یافتند.
آقای فایق گفت: هنوزهم ۷ محافظ نظام الدین قیصاری در کابل در بند قرار دارند اما به زودی آزاد خواهند شد.
عکس‌های که از بدرفتاری با افراد وابسته به نظام‌الدین قیصاری خوانده شده بود و منابع نزدیک به جنرال دوستم نیز آن را تایید کرده بودند، از طریق شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و منابع نزدیک به جنرال دوستم نیروهای دولتی را متهم به بد رفتاری با افراد نظام الدین قیصاری کردند؛ اما ارگ ریاست‌جمهوری آن را رد کرده و گفته بود که این مساله نیاز به تحقیق دارد؛ اما اکنون والی فاریاب می گوید هیاتی برای بررسی این عکس‌ها شکل گرفته و قرار است به زودی در این مورد تحقیق شود و راست و دروغ آن روشن شود.
قرار است به زودی نظام‌الدین قیصاری نیز آزاد شود، گفتنی‌ست که نظام‌الدین قیصاری براساس توافق که میان ارگ و جنرال دوستم صورت گرفته است، آزاد خواهد شد.
همچنان گفته می‌شود که براساس همین توافق، قرار است جنرال دوستم معاون اول ریاست‌جمهوری نیز هفته روان به کابل بازگردانده شود. همزمان با رهایی این افراد، ویدویی در رسانه‌های اجتماعی منصوب به جریان شکنجه این افراد، منتشر شد است که نشان می‌دهد نیروهای نظامی آنان را حتک حرمت کرده و آنان را لت و کوب کرده‌ بودند. هیاتی برای بررسی شکنجه این افراد کارش را آغاز کرده اما از نتایج آن خبری نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.