مجلس نماینده‌گان: حکومت بیش از این به خواست معترضان شمال بی‌اعتنایی نکند

گزارشگر:یک شنبه 31 سرطان 1397 - ۳۰ سرطان ۱۳۹۷

مجلس نمایندگان بار دیگر تاکید کرد که حکومت باید بیش از این به درخواست معترضان شمال بی‌اعتنایی نکند.
معترضان شمال خواستار فراهم‌سازی زمینه‌ی بازگشت جنرال دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری به افغانستان و رهایی نظام‌الدین قیصاری، فرمانده mandegar-3ولسوالی قیصار و از نزدیکان جنرال دوستم هستند.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان امروز شنبه ۳۰ سرطان/ تیر در نشست عمومی مجلس،گفت: حکومت باید مطابق به قانون در برابر خواست‌های مشروع معترضان شمال چراغ سبز نشان داده و قدم‌های عملی بردارد.
آقای ابراهیمی بدون اشاره به بازگشت جنرال دوستم گفت: از ۱۹ روز به این طرف تظاهرات‌ گسترده در شمال افغانستان راه‌اندازی شده، ولی حکومت تاهنوز به خواست آنان پاسخ نداده است.
او تاکید کرد که بی‌اعتنایی بیشتر از این در برابر خواست معترضان شمال از آدرس حکومت، «جفا در برابر ملت افغانستان است.»
با این وجود، برخی نمایندگان مجلس نیز به شدت از خاموشی حکومت در برابر خواست معترضان انتقاد کردند.
شکریه پیکان، نماینده مردم قندوز در مجلس گفت: عدم پاسخ‌گویی حکومت به خواست معترضان در شمال، بی‌عدالتی و بی‌انصافی به حقوق معترضان است.
در همین حال در پی افزایش ناامنی‌ها در کشور، مجلس نمایندگان دیروز شنبه ۳۰ سرطان/ تیر وزیران دفاع ملی و داخله و رییس عمومی ‌امنیت ملی را برای پاسخ‌گویی به مجلس فرا خوانده بودند؛ اما این مسئولان امنیتی برای پاسخ دهی به مجلس حاضر نشدند.
وزارت دولت در امور پارلمانی در نامه‌ای به مجلس نمایندگان نگاشته است که سران نهادهای امنیتی به این وزارت گفته اند، آنان هفته‌ پیش در نشست فوق‌العاده‌ی کمیسیون‌های امنیتی مجلس نمایندگان شرکت کرده، پاسخ‌های قناعت بخشی به آنان داده اند و اکنون به دلیل مصروف بودن در مدیریت جنگ، نمی‌توانند به مجلس حاضر شوند.
این در حالی است که اعضای کمیسیون امنیتی اظهارات این مسئولان را در نشست فوق‌العاده کافی ندانسته، می‌گویند که موضوع امنیتی تنها در پاسخگویی به یک کمیسیون خلاصه نمی‌شود و مسئولان امنیتی باید برای تمام ملت پاسخ‌گو باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.