فرد شماره دو ی گروه داعش در افغانستان کشته شد

گزارشگر:سه شنبه 2 اسد 1397 - ۰۱ اسد ۱۳۹۷

منابع امنیتی کشور از کشته شدن معاون رهبر گروه داعش در شمال، در ولایت جوزجان خبر داده‌اند.
دفتر رسانه‌های قول اردوی ۲۰۹ شاهین با نشر خبرنامه‌ای گفته که معاون مولوی حبیب‌الرحمان، رهبر خودخوانده‌ی گروه داعش در شمال در ولسوالی mandegar-3قوش‌تپه‌ی ولایت جوزجان کشته شده است.
مولوی حبیب‌الرحمان پس از کشته شدن قاری حکمت، رهبر گروه داعش در شمال که به تاریخ ۱۸ حمل/ فروردین سال جاری در یک حمله‌ی هوایی کشته شد، رهبری این گروه را بر عهده گرفت.
این در حالی است که در درگیری جنگجویان گروه‌های تروریستی طالبان و داعش در چند روز اخیر در ولایت جوزجان، ده‌ها تن از اعضای این دو گروه کشته و زخمی شده‌اند. مقام‌های محلی ولایت جوزجان می‌گویند، در درگیری میان گروه داعش و طالبان مسلح در قریه مغول ولسوالی درزآب این ولایت، بای‌مراد فرد شماره دوم گروه داعش در شمال کشته شده است.
محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان گفته که در نتیجه درگیری که میان گروه داعش و طالبان مسلح ناوقت روز یکشنبه ۳۱سرطان/ تیر، در ولسوالی درزآب صورت گرفت، بای‌مراد معاون مولوی حبیب الرحمان رهبر این گروه کشته شده است.
به گفتۀ آقای غفوری درگیری میان این گروه‌ها همچنان در ولسوالی درزآب ادامه دارد، اما تلفات برخواسته از آن تا کنون به‌گونه دقیق روشن نیست.
از حدود بیست روز به این سوی هزاران جنگ‌جوی طالبان از ولایت‌های مختلف به ولایت جوزجان آمده و سرگرم جنگ با افراد گروه طالبان در ولسوالی درزآب این ولایت هستند.
هفته پیش این دو گروه تروریستی درگیری‌های سختی با هم داشتند که به گفته‌ی مقام‌های محلی این ولایت ده‌ها نفر از دو طرف کشته و زخمی شدند.
هفته پیش نیز دو عضو گروه داعش در مراسم فاتحه یکی از سران طالبان در ولایت سرپل، افراد گروه طالبان را به رگبار بسته و ۱۵ نفر این گروه را کشتند.
ولایت جوزجان مرکز اصلی گروه داعش در شمال کشور است و این گروه در ولسوالی‌های درزآب و قوش تیپه، بزرگ ترین مراکز آموزش حملات تروریستی و انتحاری را ایجاد کرده و برای کودکان آموزش انتحاری می‌دهند.
در کنار جنگ‌جویان داخلی داعش در این ولایت، ده‌ها جنگ‌جوی خارجی داعش نیز در ولایت جوزجان حضور دارند که عمدتاً شهروندان ازبیکستان، چچن، فرانسه و الجزایر هستند و بیشتر نقش آموزش‌دهی به دیگر جنگ‌جویان این گروه را دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.