پولیس بغلان: متجاوزان بر یک دختر بازداشت شدند

- ۱۹ جدی ۱۳۹۱

پولیس بغلان پنج فرد مسلح غیرمسوول را که متهم به اختطاف و تجاوز بر یک دختر هستند، بازداشت کرد.
عبدالفتاح هاتف ولسوال نهرین گفته است، متهمان فراری که مورد ادعای پدر دختر اختطاف شده بودند، در یک عملیات سه ساعته شب گذشته در یکی از قریه‌های این ولسوالی گرفتار شده اند.
این دختر که شایسته نام دارد و یک ماه پیش به گفتۀ پدراش توسط همین مردان ربوده و بی‌عزت شده بود، سرانجام بنابر ادعاهای موجود توسط پدرش کشته شده است. عبدالفتاح هاتف ولسوال نهرین می‌گوید، آنها رباینده‌گان و متجاوزین را گرفتار کرده اند و در پی آن اند تا به زودی پدرش را هم که متهم به قتل او می‌باشد گرفتار نمایند.
یکی از نزدیکان شایسته گفته است: این دختر که حدود دو ماه پیش توسط چند مرد مسلح مربوط به یک فرماندۀ محلی ربوده شده بود و مورد تجاوز جنسی گروهی قرار گرفته و دوباره رها شده بود؛ پدرش که زور اش به متجاوزین نکشید از خشم دخترش را کشت و بدون کفن دفن گورستان کرد.
او افزود: سهل انگاری دولت در گرفتاری و مجازات رباینده‌گان باعث آن شد تا این مرد مظلوم دختر مظلوم اش را بکشد. باید گفت، هرچند سرانجام ربایندگان شایسته و متجاوزین بر او گرفتار شدند و شاید هم پدرش یعنی قاتل او گرفتار شود اما از این که این عمل دیر و بعد از نابودی شایسته صورت گرفته است.
عده‌یی با انتقاد از آن می‌گویند، اگر به عریضه پدر شایسته که در همان روزهای اول به ولسوالی نهرین داده بود رسیدگی می‌گردید شایسته کشته و پدرش به عنوان قاتل دخترش زیر تعقیب عدلی قرار نمی‌گرفت.
در این اواخر بنابر دلایل نامعلومی اختطاف تجاوز و ظلم بر زنان در ولایت بغلان بگونه کم سابقه افزایش یافته و تنها در دو ماه اخیر اختطاف چهار دختر در گوشه و کنار این ولایت به گونه رسمی از طرف نهادهای دولتی تائید شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.