کمیسیون انتخابات: ده روز دیگر تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود

گزارشگر:ناجیه نوری/ سه شنبه 2 اسد 1397 - ۰۱ اسد ۱۳۹۷

تا ده روز دیگر تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود.
مسوولان در کمیسیون انتخابات با ابراز می‌گویند: کارهای مقدماتی برای اعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری انجام شده و کمیسیون مستقل mandegar-3انتخابات تا ده روز دیگر زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌کند.
عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات به روزنامه ماندگار گفت: روی مصوبه تاریخ برگزاری انتخابات کار به شدت جریان دارد و کمیسیون آماده‌گی‌های لازم گرفته است.
او تاکید دارد که ثبت نام رای‌دهنده‌گان برای انتخابات پارلمانی ۵۰ درصد کار برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را ساده ساخته است؛ بنابراین ما برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یک مقدار زیاد پیش قدم استیم و تا ده روز دیگر زمان دقیق برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام می‌کنیم.
این درحالی‌ست که محمداشرف غنی از کمیسیون مستقل انتخابات خواستار تعجیل در اعلام تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.
آقای غنی عصر روز یکشنبه ۳۱ سرطان/ تیر با اعضای کمیسیون انتخابات، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد، نماینده اتحادیه اروپا و شماری از سفرای کشورهای حمایت‌کننده از پروسه انتخابات، در ارگ دیدار کرده و از کمیسیون انتخابات خواسته است تا هرچه زودتر تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کند.
آقای غنی خاطرنشان‌ساخت که رهبری حکومت وحدت ملی از کمیسیون انتخابات تقاضا می‌نماید تا به زودترین فرصت ممکن، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را مشخص و با مردم شریک سازد.
رییس حکومت وحدت ملی در این نشست گفت که حکومت وحدت ملی اراده جدی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری دارد.
بااین حال داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه در نشست دیروز شورای وزیران گفت: از کمیسیون مستقل انتخابات خواستیم که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند تا در این زمینه ابهامی باقی نماند.
و اما تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مطابق به قانون اساسی کشور، باید به تاریخ ۱۶ ما حمل سال پنجم برگزار شود و انتقال قدرت در ماه جوزا همان سال صورت بگیرد.
حال باید منتظر شد و دید که کمیسیون انتخابات زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را مطابق به قانون اساسی اعلام خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.