انفجار بمب در یک مسجد ملا امام را کشت

- ۰۴ سنبله ۱۳۹۱

روز گذشته در انفجاری در یک مسجد در ولایت ارزگان، یک ملا امام کشته شد و چهار فرد ملکی زخمی گردیدند. مقام‌های محلی گفتند که گروه طالبان عامل این بمب گذاری می‌باشد.
مقام‌ها گفتند که انفجار ناشی از بمب جاسازی شده در درون مسجد بوده است.
فرید حایل، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت ارزگان گفت: «بمبی که در یک مسجد در شهر ترینکوت جاسازی شده بود انفجار کرد. در این انفجار تاج محمد خان، ملا امام مسجد کشته شد». این افراد برای ادای نماز صبح به مسجد جمع شده بودند.
سخنگوی فرماندهی پولیس ارزگان افزود که تاج محمد خان یکی از قاضیان دادگاه ولایتی بود. به گفته او، در این حادثه چهار تن دیگر زخمی شده اند که همه آنها افراد ملکی می‌باشند.
فرید حایل گروه طالبان را عامل این حمله دانست. گروه طالبان تاکنون مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما این گونه حملات معمولاً از سوی شورشیان این گروه انجام می‌شود.
ارزگان در جنوب افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن افغانستان است و قرار است در این مرحله مسوولیت‌های امنیتی آن از نیروهای آسترالیایی به نیروهای افغانستان واگذار شود.
افغانستان در چند ماه اخیر شاهد افزایش حملات شورشیان است که منجر به تلفات بیشتر نیروهای امنیتی و مردم ملکی این کشور شده است. بیشتر نیروهای افغانستان و سربازان خارجی هدف این حملات قرار می‌گیرند، اما در مواردی مکان‌های عامه، مساجد و حتا مراسم عروسی نیز هدف این حملات بوده اند.
نیروهای بین المللی تحت رهبری ناتو در تازه ترین گزارش خود گفته اند که در چهار ماه گذشته نسبت به سال قبل حملات شورشیان ۱۱ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که مقام های افغان و ناتو از تضعیف طالبان سخن می گویند.
با افزایش حملات شورشیان، تلفات نیروهای امنیتی افغانستان نیز افزایش یافته است. حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان ماه گذشته گفته بود که روزانه ۲۰ تا ۲۵ تن از اعضای نیروهای امنیتی افغانستان کشته می شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.