کشته و زخمی شدن ۱۳ فرد ملکی و نظامی در فاریاب

گزارشگر:دوشنبه 8 اسد 1397 - ۰۷ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3منابع محلی در فاریاب از کشته و زخمی شدن ۱۳ فرد ملکی و نظامی در شهرستان‌های قیصار و خواجه سبزپوش این ولایت خبر داده‌اند.
داکتر محمد نعیم مصمم، رییس صحت عامه فاریاب به اژانس خبرى پژواک گفته‌است که جسد یک زن و پنج مجروح شامل دو طفل، یک دختر جوان و یک مرد است از ولسوالی قیصار و جسد یک سرباز و ۶ زخمی به شمول سه نظامی، دو زن و یک مرد از شهرستان خواجه سبزپوش به شفاخانه میمنه انتقال یافته‌است .
درحین حال دفتر مطبوعاتی والی فاریاب و پولیس فاریاب از هر دو رویداد اظهار بی‌اطلاعی کرده و حاضر به ارائۀ معلومات در این زمینه نشده‌اند؛ اما محمد هاشم باتور بیگ، قوماندان امنیه خواجه سبزپوش به پژواک گفته است که پس از چاشت امروز یک تانک نیروهای قطعه خاص پولیس و کوماندو در مسیر شاهراه در منطقه بادغیسی مورد حمله طالبان قرار گرفته و حریق شده‌است.
به‌گفتۀ منبع دراین رویداد یک تن از این نیروها جان باخته و سه تن مجروح شده‌اند. باتور درادامه گفته‌است که پس از این رویداد، نیروهای امنیتی محلی را که بالای شان حمله صورت گرفت زیر هدف هاوان قرار دادند؛ افزون بر وارد شدن تلفات به مخالفین شماری از افراد ملکی نیز متحمل تلفات و خسارات شده‌اند.
اما، نیروهای امنیتی که از رویداد حمله امروز طالبان در خواجه سبزپوش جان به سلامت برده‌ا‍ند، گفته‌اند که افراد ملکی زمانی خساره‌مند شدند که از بین خانه‌های شان به طالبان راه داده بودند که بالای آنان حمله کنند .
بربنیاد معلومات منبع، در این رویداد یک تانک حریق شد یک سرباز مجروح و سه تن دیگر زخم برداشته‌اند.
باشنده‌گان محل رویداد که زخمی‌های شان‌را به شفاخانۀ میمنه انتقال داده اند با رد راه دادن به طالبان از منازل شان گفته‌اند که تمام قریه‌های در دست طالبان است و از هر جا خواسته باشند بالای نیروهای دولتی فیر کرده و از منطقه دور می شوند؛ اما نیروهای دولتی بدون اینکه دشمن شان‌را تشخیص دهند قریه را زیر آتش توپ و راکت قرار می‌دهند.
آن‌ها گفته‌اند که در این رویداد یک دختر ۱۲ ساله کشته شده و چهار تن زخم برداشته‌اند.
شایان ذکر است که شخصی به‌نام محمد امین باشندۀ شهرستان قیصار که خودش مجروح و خانمش کشته شده گفته‌است که پس از چاشت روز یک‌شنبه (۷ اسد) منطقۀ چهل‌گزی بدون این‌که جنگ صورت گرفته باشد، زیر فیر هاوان نیروهای اردوی ملی قرار گرفته و یک هاوان به خانه‌اش اصابت کرده که در نتیجه خانمش جان باخته و پنج عضو خانواده‌اش زخم برداشته‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.