نتایج آزمون همه‌گانی امروز اعلان می‌شود

گزارشگر:چهارشنبه 10 اسد 1397 - ۰۹ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3نتایج آزمون همه‌گانی (کانکور) امروز چهار شنبه ( ۱۰ اسد/ مرداد) اعلام می‌گردد. مسوولان از وزارت تحصیلات عالی کشور خبر داده‌اند که نتایج کانکور ۱۳۹۶- ۱۳۹۷ امروز از سوی این وزارت اعلام خواهد شد.
ضیا ساحل، سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان با ابراز این مطلب در گفت‌وگو با روزنامه ماندگار گفت که تلاش می‌کنیم تا امروز چهارشنبه (۱۰ اسد) آزمون همه‌گانی را اعلام کنیم.
وزارت تحصیلات عالی کشور در ماه حمل سال روان روند آزمون همه‌گانی متعلمان در سراسر کشور را آغاز کرد. وزارت تحصیلات عالی کشور با نشر خبرنامه‌یی گفته بود که در کانکور امسال بیشتر از دو صد هزار داوطلب از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنان ۶۲ هزار و ۶۶۲ تن به دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی و ۵۳ هزار و ۷۷۰ تن در انستیتیوت‌های مسلکی و دارالعلوم‌های مرکز و ولایات جذب خواهند شد.
بر بنیاد معلوماتی که این وزارت نشر کرده بود ظرفیت مجموعی جذب در نهاد‌های تحصیلات عالی دولتی و خصوصی، انستیتیوت های تخنیکی و مسلکی و دارالعلوم‌ها را یک صد و ۱۶ هزار و چهار صد و ۳۲ تن اعلام کرد. این درحالی‌ست که میزان جذب در سال گذشته در نهاد‌های تحصیلات عالی و نیمه عالی دولتی ۹۲۲۶۴ تن بود.
هم‌چنان این وزارت گفته بود که ضمن خبر ارتقای جذب دواطلبان کانکور امسال، روند عمومی کانکور حدود ۶۸۵۰ سیت در رشته های دارای اولویت بر اساس تبعیض مثبت برای دواطلبان قشر اناث در نظر گرفته شده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.