احتمال حذف ده نامزد انتخاباتی مجلس نماینده‌گان

گزارشگر:شنبه 13 اسد 1397 - ۱۲ اسد ۱۳۹۷

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، از حذف ده نامزد احمالی انتخابات مجلس نماینده‌گان کشور خبر داده‌است.
ماندگار، ۱۳ اسد: عبدالعزیز آریایی، رییس کمیسون شکایت‌های انتخاباتی، دیروز طی یک نشست خبری در کابل، گفت که این کمیسیون تاکنون بیش از ۲۲۰ قضیه را ثبت و بررسی کرده‌است.
آقای آریایی، افزود: «بررسی همه دوسیه‌ها تکمیل شده و روند تصمیم‌گیری ادامه دارد و تاکنون ۱۰ تن حذف، ۱۳ تن اخطار عادی، پنج تن اخطار جدی، پنج نفر توصیه و ۲۱ شکایت رد شده است.»
mandegar-3بربنیاد گفته‌های مسوولان این کمیسیون، نامزدانی که اخطاریه دریافت کرده‌اند، اگر در آینده خلاف قانون کشور عمل کنند، از فهرست نهایی نامزدان مجلس نماینده‌گان حذف خواهند شد.
کمیسیون شکایت‌‎‌های انتخاباتی، امروز شنبه (۱۱ اسد) را پایان فرصت استیناف‌خواهی نامزدانی خواند که نام شان درج فهرست حذف احتمالی نامزدان مجلس نماینده‌گان گردیده‌است.
این کمیسیون گفته‎است که نتیجۀ بررسی‌ها را تا این هفتۀ به کمیسیون مستقل انتخابات، خواهند فرستاد.
هم‌چنان دیده‌بان شفافیت افغانستان، روز پنج‌شنبه (۱۱ اسد) از کمیسیون مستقل انتخابات خواستند تا نام نامزدانی را که متهم به فساد و قانون‌شکنی استند، از فهرست نهایی کاندیدان پارلمانی حذف کند.
اکرم افضلی، رییس دیده‎بان شفافیت افغانستان، در یک نشست خبری گفت:« تعداد زیادی از نامزدان ولسی جرگه در غصب زمین، اعمال نفوذ در تعیینات ارشد نظامی و ملکی، قاچاق مواد مخدر، آدم‌ربایی، استخراج غیرقانونی معادن، چپاول عواید ملی، لت و کوب منسوبین ملکی و نظامی، ایجاد ترس و وحشت میان مردم و در ادامۀ گسترش ناامنی در کشور دخیل اند.»
این درحالی‌ست که کمیسیون مستقل انتخابات نیز دیروز (۱۲ اسد) از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته بود که فهرست نهایی نامزدان ولسی جرگه را تا فردا برای اعلان به آنان بفرستد.
بربنیاد قانون انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات فهرست ابتدایی را به کمیسیون شکایات می‌فرستد و کمیسیون شکایات پس از بررسی‌ها این لیست را نهایی می‌سازد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.