ارگ: بانوی اول در باره اقوام مصاحبه‌ای نداشته است

گزارشگر:یک شنبه 14 اسد 1397 - ۱۳ اسد ۱۳۹۷

 

 

 

 

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که خبرهای نشر شده به نقل از بانوی اول در شبکه‌های مجازی بی‌اساس است.
دفتر بانوى اول کشور بانشر خبرنامه‌یی گفته است که خانم بی‌بی گل، در مورد اقوام کشور هیچ نوع ابراز نظری نکرده است.
در این خبرنامه که دیروز (۱۳ اسد) از دفتر بانوى اول منتشر شد، آمده است که در این اواخر، در صفحات اجتماعى سخنان دور از واقعیت و شایعات غلط از زبان بانوى اول کشور، از طرف بعضی ویب سایت هاى مغرض پخش گردیده است.

mandegar-3به نقل از رولا غنی این سخنان در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود: «پشتون‌ها اصلی‌ترین ساکنان این سرزمین [افغانستان] بوده و اکثریت نفوس این کشور را می‌سازند. پشتون‌ها مردم متمدن اند و پیشینه‌ای تاریخی و تمدنی چندین هزار ساله دارند و کسانیکه در جغرافیای افغانستان زندگی می‌کنند باید به افتخار خود را افغان و پشتون بنامند. با درک این مسأله، من قومیتِ خودم را در اسناد رسمی افغانستان، پشتون ثبت کرده ام. برای کسیکه بخواهد به سادگی در انتخابات پیروز شود حمایت پشتون‌ها به تنهایی بسنده است. گروه‌‌های قومی دیگر مانند ازبیک‌ها، تاجیک‌ها و هزاره‌ها توانایی پیروز شدن در انتخابات به تنهایی خود را ندارند. دموکراسی ضعیف و عدم احترام به مسلط شدن دموکراسی در افغانستان زمینه را برای اقلیت‌های این کشور مساعد کرده است که با واقعیت‌های افغانستان مخالفت کنند و سعی کنند که برتری خود را با اعمال خشونت و استفاده از سلاح بر دیگران تحمیل کنند. درهر کشوری که اکثریت، حاکمیت را به دست نداشته باشد، کشور دچار بحران و خشونت می‌شود و آن کشور تا لبه فروپاشی به پیش می‌رود.”
اما خبرنامه‌یی دفتر بانوی اول افزوده است که چناچه هیچگاهى با ویب سایت هایى چون Sachime.ocm و breakingisrealnews.com به تاریخ‌هاى ذکر شده مصاحبه صورت نگرفته است و چنین شایعات، بر ضد ثبات و وحدت مردم افغانستان به نشر مى رسد.
بانوی نخست کشور گفته که با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانى و ریاست جمهورى، افراد مغرض به شایعات دروغین و دور از واقعیت دست مى زنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.