سرنوشت نامعلوم صدها زندانی در بازداشت‌گاه کابل

گزارشگر:دوشنبه 15 اسد 1397 - ۱۴ اسد ۱۳۹۷

مقام‌ها از پایتخت کشور خبر می‌دهند که صدها متهم سال‌هاست در بازداشت‌گاه کابل به سر میبرند اما تاکنون دادگاه سرنوشت آنان را مشخص نکرده است.
محمد یعقوب حیدری والی کابل در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «این بازداشتگاه ظرفیت ۴۰۰ زندانی را دارد در حالی که هم اکنون ۱۴۰۰ نفر در آن زندانی هستند .
آقای حیدری اضافه کرده که بدتر و شرم آورتر از همه این است که در میان این تعداد زندانی صدها نفر وجود دارند که سال‌های متمادی از توقیف شان گذشته اما هنوز هم محاکمه نشده اند و در توقیف‌گاه بسر می برند. او گفت: باید ببینیم که حقوق بشر را از کجا شروع می کنیم؟ mandegar-3سوال من این است که سارنوالان و قضات مصروف چه چیزی هستند؟
والی کابل با اشاره به این که در برخی موارد شاهد بوده که حتا بلند پایه‌ترین مقام فرماندهی پولیس کابل نیز در برابر آنان عاجز مانده است تصریح کرد: کسی می آید می گوید که خانه مرا به زور غصب کرده اند، زمانیکه به فرماندهی پولیس کابل می گویم که این مورد را پیگیری کنند می گویند، زور ما نمی‌رسد پدرش معاون شورای امنیت ملی است.
این مقام حکومتی با ابراز نگرانی از افزایش افراد زورگوی در جامعه اظهار داشت که باید در این انتخابات فرصت از آنها گرفته شود.
قابل یادکرد است که کمیسون شکایات انتخاباتی افغانستان برخی از نامزدان پارلمانی کشور را به سبب نقض حقوق بشر و انجام اعمال خلاف قانونی اساسی افغانستان، از فهرست نهایی نامزدان حذف کرده است. اما پس از استیناف‌خواهی آنان ممکن دوباره به فهرست اضافه شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.