کمک‌های چین به آسیب‌دیده‌گان رویدادهای طبیعی

گزارشگر:چهارشنبه 17 اسد 1397 - ۱۶ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی از امضای تفاهم‌نامۀ کمکی دولت چین به افغانستان و آسیب‌دیده‌گان رویدادهای طبیعی خبر داده است.
این وزارت دیروز (۱۶ اسد) تفاهم‌نامۀ ۳۰۱۶ تُن برنج و ۸۱۶ تُن آرد را با دولت چین امضا کرد. کمک‌های فوق قرار است در جریان سال جاری به آسیب‌دیده‌گان رویدادهای طبیعی توزیع گردد.
نجیب‌آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که خشک‌سالی ۲۰ ولایت را در شمال، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و مناطق مرکزی تحت تأثیر قرار داده است، چراگاه‌ها به دلیل خشک‌سالی در این ولایت‌ها از بین رفته و محصولات زراعتی ۵۰ درصد کاهش یافته است.
به گفتۀ آقای فهیم، عمق خشک‌سالی زیاد است و منابع کم؛ روی این ملحوظ، افغانستان فراخوان کمک را به کشورهای همسایه داده است. وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث می‌افزاید، در حال حاضر ۳٫۳۰ میلیون مواشی کمبود علوفه دارند و ۱۴۰۰ هزار انسان به کمک‌های فوری نیاز دارند.
لیوجنگ سونگ، سفیر چین برای افغانستان می‌گوید، این کمک‌ها به خواست دولت افغانستان انجام شده و کشورش حاضر است در بخش مبارزه با رویدادهای طبیعی نیز با افغانستان همکاری کند.سال‌های اخیر خشک‌سالی در کشور افزایش یافته و عمق آب‌های زیرزمینی هر روز کم‌تر می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.