دلیل بی حوصلگی زنان بالای ۵۰ سال و تمایل شوهرشان به ازدواج مجدد چیست؟

گزارشگر:یک شنبه 21 اسد 1397 - ۲۰ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3* دلایل بی حوصلگی زنان بالای پنجاه سال‎
مشاوران پاسخ دهند چرا خانم‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند، بی‌حوصله می‌شوند؟ و توقع دارند شوهرشان تجدید فراش نکند؟ کمی آن‌ها را راهنمایی کنید.
این یک ویژه‌گی انسانی است که افراد مسائل را از دید خود می‌بینند و گاه از نوع نگاه دیگری به یک موضوع غافل می‌شوند. بنابر این از شما دعوت می‌کنم در بارۀ موضوع از نقطه‌نظر دیگری نیز تامل کنید. هرچند شما به‌ طور دقیق سن همسر خود را بیان نکرده‌اید و منظور شما از کلمۀ«پا به سن گذاشتن» مشخص نیست اما با فرض محتمل‌تر، با توجه به نوع کلمه انتخابی تان، من سن بالای ۵۰ سال را برای شما و ایشان در نظر می‌گیرم و بر این مبنا به سوال شما پاسخ می‌دهم.
* دلایل بی‌حوصله‌گی زنان بالای ۵۰ سال
دلایل مختلفی ممکن است هر فردی را دچار یأس و بی‌حوصله‌گی کند. این دلایل منحصر به سن یا جنسیت خاصی نیست و بنا به موقعیت افراد می‌تواند در هر سنی افراد را به خود مشغول کند. این دلایل منجر می‌شود فرد در بارۀ امور بیرونی بی‌علاقه و بی‌حوصله شود و آن‌چه تا کنون برای او مورد علاقه بوده است، خوشایندی خود را از دست بدهد. علاوه بر آن، دوران رشد یک انسان از مراحل مختلفی تشکیل شده است مانند نوباوه‌گی و نوپایی، کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگ سالی، میان‌سالی و سال‌خورده‌گی. زمانی که فرد به هر یک از این مراحل وارد می‌شود، ممکن است به دلیل پایان‌یافتن مرحلۀ قبل و ورود به یک مرحله جدید از زنده‌گی، با حالات جدیدی نیز دست و پنجه نرم کند که از دید اطرافیان او این‌گونه به نظر برسد که فرد مذکور همان فرد همیشه‌گی نیست.
زنان به طور میانگین در سنین ۵۰-۵۵ سالگی علاوه بر ورود به یک مرحله جدید از زنده‌گی، با تغییرات فیزیولوژیکی که منجر به یائسگی و قطع دوران قاعده‌گی و باروری در آنان می‌شود، نیز روبه رو خواهند شد. هرچند تغییرات فیزیولوژیکی ممکن است تا حد اندکی منجر به بی‌حوصله‌گی و به مقدار نه چندان محسوس حالات خلقی شود اما این اتفاق به خودی خود نمی‌تواند تغییر چشم‌گیری در خلق و روحیات زنان ایجاد کند. در صورتی که زنان از یک کانون حمایت کننده و همراه با محبت برخوردار باشند و ارزش خود را تنها وابسته به جوانی و باروری خود ندانند، دوران یائسگی حتی می‌تواند برای آنان دوران دلچسبی به حساب آید و آنان مشتاقانه خود را برای نوع جدیدی از تجربه زنانه‌گی آماده سازند.
دلایل مختلفی ممکن است هر فردی را دچار یأس و بی حوصله‌گی کند‎
* حل مشکل به جای تجدید فراش
رابطۀ زناشویی بدون شک یکی از پایدارترین روابط انسانی است که هر فردی ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود همسران صمیمی‌ترین و باملاحظه‌ترین اشخاص در قبال یکدیگر باشند و بیش از هر فرد دیگری در لحظات ناخوشایند زنده‌گی از یکدیگر حمایت کنند. بنابر این کاملا طبیعی است که انتظار تعهد متقابل در بارۀ ایشان وجود داشته باشد. شما می‌توانید با افزایش محبت خود، فرصت حل مشکل ارتباطی را که میان شما و همسرتان ایجاد شده است، فراهم کنید.
سعی کنید محیطی فراهم کنید تا بتوانید در فضای مناسبی با او به گفت‌و گو بنشینید. در بارۀ احساسات خود و این که از بی‌حوصله‌گی او خرسند نیستید، با ایشان صحبت کنید. در این گفت‌و گو می‌توانید بر ارزش همسرتان و سال‌های طولانی که با یکدیگر سپری کرده‌اید، تاکید و سعی کنید دلایل بی‌حوصله‌گی ایشان را جویا شوید. می‌توانید راه ‌حل‌هایی برای بهترشدن خلق ایشان پیشنهاد کنید و از او بخواهید راهکارهایی را که فکر می‌کنید می‌تواند او را خوشحال‌تر سازد، بیان کند. در نهایت در صورتی که با تلاش شخصی تان نتوانستید کمکی به ایشان کنید، از او بخواهید به همراه یکدیگر به یک زوج درمانگر مراجعه کنید. بدون شک تجدید فراش زمانی که با همسرتان زنده‌گی می‌کنید، نه تنها کمکی به بهترشدن ایشان و رابطۀ شما نخواهد کرد بلکه مشکلات را پیچیده‌تر می‌سازد.

منبع : khorasannews.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.