بیش از ۱۰۰ باب مکتب در کندهار مسدود‌اند

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3سلام‌وطندار
مسوولان در ریاست آموزش و پرور ش ولایت کندهای می‌گویند که بیش از ۱۰۰ مکتب در این ولایت به سبب نبود امنیت و عدم هم‌کاری مردم بسته شده است.
نظرمحمد صمیمی، مسوول رسانه‌های ریاست آموزش و پرورش ولایت کندهار به سلام‌وطندار گفته است که ریگستان، غورک و شورآبک از ولسوالی‌هایی‌اند که هیچ مکتبی در آن‌ها وجود ندارد.
آقای صمیمی، عدم همکاری باشنده‌گان کندهار، کمبود تشکیل و ناامنی را از عوامل محروم‌شدن شمار زیادی از دانش‌آموزان کندهاری از آموزش عنوان می‌کند.
شماری از باشنده‌گان کندهار با نگرانی از مسدودبودن مکتب‌های این ولایت، می‌گویند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، همه‌ساله شمار زیادی از کودکان‌شان از آموزش محروم خواهند شد.
براساس معلومات مسوولان ریاست آموزش و پرور ش کندهار، این ولایت ۴۷۲ مکتب دارد که از این میان ۳۵۲ مکتب آن فعال و ۱۲۰ مکتب دیگر غیرفعال است.
به گفتۀ مسوولان ریاست آموزش و پرور ش کندهار، در حال حاضر ۳۲۰ هزار دانش آموز در مکاتب کندهار مصروف آموزش اند که ۸۵ هزار آن دختراند.
این در حالی‌است که آمارهای نشرشده از طرف نهادهای ناظر بین‌المللی در افغانستان، نیز نشان می‌دهد که در بیشتر ولایت‌ها به سبب نبود امنیت، مکتب‌ها بسته شده و دانش‌آموزان از رفتن به درس و تعلیم باز می‌مانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.