وزیر خارجه جدید پاکستان: خواستار بهبود روابط با افغانستان هستیم

گزارشگر:یک شنبه 4 سنبله 1397 - ۰۳ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3وزیر خارجۀ جدید پاکستان می‌گوید، کشورش خواهان بهبود و انکشاف روابط با حکومت افغانستان می‌باشد.
شاه‌محمود قریشی وزیر خارجۀ جدید پاکستان، دیروز در اسلام‌آباد گفته که کشورش در تلاش بهبود روابط با افغانستان است.
او گفته که پاکستان برای تامین روابط نیک با امریکا باید به‌حضور و اهمیت نیروهای امریکایی در افغانستان توجه کرده و خود را از اولویت‌های امریکا آگاه سازد.
آقای قریشی افزوده که امریکا و پاکستان باید هم‌دیگر خود را درک کنند و امریکا باید از نیازمندی‌های ما (پاکستان) باخبر شود. این روابط یک‌جانبه نبوده و به‌هردو جانب ارتباط دارد. اگر در مناسبات دوجانبه هدف مشترک باشد، شما می‌توانید، یک‌دیگر را درک کنید. ما تنها برای درک یک‌دیگر تلاش نمی کنیم، بلکه برای آگاهی و فهماندن یک‌دیگر هم تلاش می‌کنیم.
شاه‌محمود قریشی اضافه کرده که از اهمیت روابط دوجانبه بین امریکا و پاکستان نمی‌توان انکار کرد. این روابط خیلی با اهمیت است، زیرا امریکا در افغانستان حضور دارد و در آن کشور خیلی سرمایه‌گذاری کرده‌است. به گفتۀ او، همین دلیل است که باید اهمیت افغانستان و ضرورت آن کشور را درک کرد.

شاه‌محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان، با ا شاره به چالش‌های موجود فراراه صلح افغانستان گفته که برای نقش‌بازی‌کردن در تامین صلح و امنیت افغانستان، باید فرصت را در نظر گرفت. ما باید این موضوع را بررسی کنیم که در صلح و ثبات افغانستان چه نقشی را بازی کرده می‌تواینم؛ زیرا امنیت در افغانستان برای ثبات کشور ما هم ضروری است.
این در حالی‌است که حکومت افغانستان همواره به‌خاطر فعالیت طالبان در قلمرو پاکستان و ورود آنان به داخل افغانستان، نگرانی داشته است.
افغانستان پاکستان را متهم می‌کند که از گروه‌های تروریستی در این کشور حمایت می‌کند و آموزشگاه‌های این گروه‌ها را داخل خاک اسلام‌آباد می‌داند، اما این اتهامات از طرف پاکستان همواره رد شده است.
روابط کابل همواره با حکومت‌های پیشین پاکستان به‌خاطر حمایت آن کشور از تروریستان و ورود گروه‌های ترویستی از گذرگاه‌های مرزی آن کشور به افغانستان پر تنش بوده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.