سـاحۀ امـن بـرای طالبـان در فـاریاب ایجـاد شـد/ اعضای شورای ولایتی فاریاب: نیروهای امنیتی از ساحات کم‌نفوس عقب ‌نیشنی کردند

گزارشگر:صدیق/ دو شنبه 5 سنبله 1397 - ۰۴ سنبله ۱۳۹۷

در حالی‌که ریاست اجرایی و ریاست جمهوری گفته‌اند که واگذاری بخش‌های کم‌نفوس کشور از تصرف نیروهای دولتی برای طالبان، به‌اساس راهبرد جدید امریکا، اصلا عملی نیست، دیروز نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب با تمکین به‌استراتژی جدید ایالات متحدۀ امریکا، دو پایگاه و ۲۸ پاسگاه امنیتی را ترک کرد‌ه‌اند.
mandegar-3معاون شورای ولایتی فاریاب گفته‌است، نیروهای امنیتی این تصمیم را به‌اساس راهبرد جدید امریکا گرفته‌اند، که گفته است:» نیروهای امنیتی باید از ساحات کم‌نفوس عقب‌نشینی کنند».
صبغت‌الله سیلاب، معاون شورای ولایتی فاریاب در این مورد گفته‌است که دلیل اصلی این کار، استراتژی جدید جنگی ایالات متحده‌ است که براساس آن، نیروهای امنیتی ساحات کم‌نفوس را ترک می‌کنند.
گزارش‌ها می‌رساند که نیروهای امنیتی افغانستان در مسیر شاهراه المارـ قیصار ولایت فاریاب، دو پایگاه و ۲۸ پاسگاه را ترک کرده‌اند.
حاجی رحمت‌الله، ولسوال قیصار ولایت فاریاب با تأیید این خبر گفته‌است که دلیل اصلی این کار نیروهای امنیتی را نمی‌داند.
این در حالی‌است که جنرال عبدالحمید، معاون رییس ستاد ارتش مشترک نیروهای امنیتی نیز گفته که این کار به‌خاطر جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی افغانستان صورت گرفته‌است.
در همین‌حال، یک منبع از وزارت داخله می‌گوید که این راهبرد در چندین ولایت عملی شده، اما از طرف حکومت رسانه‌یی نشده‌است.
حدود یک‌ماه پیش نیروهای امریکا مستقر در افغانستان اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور باید از ساحات کم‌نفوس عقب‌نیشنی کنند. اما آگاهان در واکنش به‌این راهبرد، ادعا دارند که امریکایی‌ها می‌خواهند برنامۀ واگذاری مناطق امن را برای طالبان از این طریق فراهم کنند. اما ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجرایی با رد این ادعا، گفته‌ا‌ند که این راهبرد اصلا عملی‌شدنی نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.