شورای ولایتی پکتیا : پـروژهـای افتتـاح شـده تـوسط غنـی عملـی نشـده‌انـد

گزارشگر:سه شنبه 6 سنبله 1397 - ۰۵ سنبله ۱۳۹۷

اعضای شورای ولایتی و مردم عام در پکتیا، می‌گویند که هنوزهم، کار پروژه‌های بزرگ که توسط رییس حکومت وحدت ملی وعده داده شده بود، در این ولایت آغاز نشده است.
آنان با انتقاد از حکومت مرکزی می‌گویند که در این ولایت، از سبب زودآمدن زمستان مدت کاری کم می‌باشد و باید کارهای پروژه‌هاى سازنده‌گى از شروع سال آغاز شود.
mandegar-3ممتاز کروخیل، عضو شورای ولایتی پکتیا در این مورد، به پژواک گفت که رییس جمهور غنی در سفر آخری خود به گردیز پروژه‌های سرک گردیز- زرمت، پارک صنعتی، تعمیر فرماندهی امنیه و شهرک مامورین را افتتاح نمود؛ اما با گذشت چهارماه تاهنوز کار عملی پروژه‌های یادشده آغاز نشده است.
کروخیل گفت که وعده‌های میان‌تهی رییس حکومت وحدت ملی، اعتماد مردم بالای ادارات حکومتی را کم می‌کند و لازم است که کار پروژه‌های وعده‌شده با مدیریت مناسب آغاز شود.
به گفتۀ او، در هوای سرد، کارهای بازسازى به خوبی انجام نمی‌شود.
آقای کروخیل تصریح کرد که از جمله پروژه‌های وعده‌شدۀ آقای غنی، تنها برق وارداتی وصل شده؛ اما کار تقسیم بندی‌شان ساکت مانده است.
او گفت: «از طرف زمستان در پکتیا هیچ نوع پروژه و کارهای تعمیری انجام نمی‌شود، دولت باید دیگر به ملت خود وعده‌های دروغ ندهد، زمانی‌که کار یک پروژه تاخیر می‌افتد، ادارۀ ولایتی مکلف است که به‌طور آشکار مشکل پروژه را به ملت بگوید تا ملت همراه ‌شان همکاری کند.»
هم‌چنان، زیارت‌گل تاثیر، فعال مدنی گردیز، گفته که والی و وزیران کشور، اعمار سرک حلقه‌یی گردیز، مهمانخانۀ مقام ولایت، ۴٠ مکتب ریاست معارف، بازسازی بالاحصار، اعمار اکادمی‌ها و میدان کرکیت به سطح زون از سوی کرکیت بورد، فعال نمودن ولسوالی روحانی بابا و ساختن سرک و اعمار دو سردخانۀ بزرگ دیگر را تعهد کرده بودند، اما تا هنوز کارهای عملی این پروژه‌ها آغاز نشده است.
تاثیر افزود: «به ماسترپلان دو ولسوالی گردیز کار نشده است، تشکیل پولیس، فعال‌کردن حوزه‌های امنیتی، امتیازدادن واقعی درجۀ اول به پکتیا و کارهای دیگر، تا هنوز روی کاغذ باقی مانده است.»
اجمل مسعودزی، باشندۀ گردیز نیز گفت که باید دیزاین و پلان پروژه‌ها در زمستان و کارهای عملی آن در سال نو آغاز شود، تا کار به وقت معین انجام شود.
مسعودزی بالای بند مچلغو نیز انتقاد کرده گفت که شرکت مسوول، در سه سال، وعدۀ ساختن بند مذکور را داده بود؛ اما به گفتۀ او، تا هنوز ده درصد کارهای بند یادشده انجام نشده است.
او گفت: «رییس جمهور، والی و وزیران کشور، وعده‌های بیشتر کردند، اما تا هنوز هیچ کاری آغاز نشده است، در مناطق امن نیز کار شورع نشده است، دو ما بعد زمستان می‌آید، باز هیچ کار انجام نمی‌شود.»
باشنده‌گان دیگر این ولایت نیز اظهارات مشابه داشتند و تاکید کردند که حکومت باید به سرعت کار پروژه‌ها را آغاز نماید.
اما شمیم خان کتوازی والی پکتیا، سبب تاخیر در کار پروژه‌ها را مشکلات امنیتی و تخنیکی، به تعویق‌انداختن پروژه‌ها در وزارتخانه‌ها و کمیسیون ملی تدارکات خواند و گفت که تلاش می‌کنند به زودی کار پروژه‌ها را آغاز نمایند.
کتوازی افزود: «در هفتۀ آینده کار سرک احمدخیل-آریوب ځاځى به شکل عملی شروع خواهد شد، سرک اسفالت شده می‌باشد، بودجۀ آن قبول شده و کمپنی نیز معلوم است، در ده روز آینده پروژۀ سرک حلقوی څمکنى ــ جانى خیل و گردیز، به اعلان سپرده خواهد شد و تلاش ما این است که در ده روز آینده، بالای سرک زرمت کار عملی را شروع کنیم.»
این در حالى‌است که رییس حکومت وحدت ملی در سفر اخیرش به گردیز، در پکتیکا گفته بود که در گذشته به پکتیا کار نشده است و تعهد کرد که به این ولایت، توجه همه‌جانبه خواهد کرد و آن را به زون اقتصادی مبدل خواهد نمود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.