نامزدان حذف شده: رییـس کمیسیـون شکـایات انتخاباتـی، در فسـاد و رشـوه‌ستانـی دخیـل است

گزارشگر:چهارشنبه 7 سنبله 1397 - ۰۶ سنبله ۱۳۹۷

نامزدان حذف‌شده از فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی، در یک نشست خبری در کابل گفتند که اسناد و شواهدی وجود دارد که نمایان‌گر دست‌داشتن رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی در فساد سازمان‌یافته و اخذ پول توسط افراد قابل اعتمادش می‌باشد.
قابل یادآوری است که در این اواخر چندتن از کارمندان کمیسیون شکایات انتخاباتی به اتهام گرفتن رشوه بازداشت شده‌اند.
mandegar-3فوزیه کوفی یکی از نامزدان حذف‌شده، در این نشست خبری گفت: عدم آماده‌گی کمیسیون شکایات انتخاباتی برای انجام تمام تعهدات قانونی‌اش حتی قبل از آغاز مظاهرات و بسته‌شدن دروازۀ کمیسیون نشان می‌دهد که این کمیسیون توان‌مندی و ظرفیت آماده‌ساختن واجدان شرایط رای‌دهی را الی اخیر سال ۲۰۱۸ ندارد.
کوفی ابراز داشت که اسناد و مدارکی نزد کاندیدان حذف‌شده وجود دارد که نشان می‌دهد رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی بر علاوۀ برخورد سیاسی با نامزدان، دست به فساد مالی نیز زده است.
او گفت: از ارگان‌های عدلی و قضایی تقاضا می‌کنیم که در قسمت انکشاف دوسیۀ دو فرد بازداشت‌شده که یکی آن کمیشنر ولایتی ولایت پروان و دیگری فردی به ‌نام سیف‌الدین اکبری که به اتهام کمیشن‌کاری به رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی دست‌گیر و فعلاً در توقیف‌خانۀ کابل است، تحقیقات همه‌جانبه نموده و مردم افغانستان را از جریان تحقیقات خویش مطلع سازند.
موصوف خاطرنشان کرد در این برهۀ حساس و سرنوشت‌ساز که کشور دارد، انتخابات باید زمینه‌ساز صلح و آرامش در افغانستان باشد، نه تشنج و بحران جدید.
در اخیر نامزدان حذف‌شده از نهادهای بین‌المللی که پروسۀ انتخابات افغانستان را حمایت می‌نمایند خواستند، نظارت دقیق در پروسۀ انتخابات داشته باشند تا این پروسۀ انتخاباتی شفاف، به‌دور از زد و بندهای سیاسی و فساد انجام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.