گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی: ارقام دقیق تلفات ملکی جنگ غزنی برملا نشده است

گزارشگر:یک شنبه 11 سنبله 1397 - ۱۰ سنبله ۱۳۹۷

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی می‌گوید: «گزارش CPAG حاکی‌ست که هنوز رقم دقیق تلفات و جراحات افراد ملکی از جنگ شهر غزنی برملا نشده است»، اما بربنیاد آمار حکومتی در این جنگ، حدود ۳۰۰ فرد ملکی کشته و مجروح شده‌اند».
گروه دادخواهی حفاظت از افرادملکی، در ختم هرماه، گزارش تلفات افراد ملکی را نشر می‌کند، در گزارشی که دیروز شنبه ۱۰ سنبله/ شهریور نشر کرده، گفته است که در ماه گذشتۀ میلادی ۲۶۱ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۵۲۴ تن آنان مجروح شده‌اند و مسوول بیشتر این mandegar-3تلفات، گروه طالبان بوده است.
گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی « CPAG « با نشر گزارشی در بارۀ تلفات افراد غیر نظامی در ماه اگست، گفته است که در این ماه، ۷۸۵ فرد ملکی در ۱۹ ولایت افغانستان کشته و مجروح شده‌اند.
در گزارش آمده است که بیشترین تلفات ناشی از حمله و انفجار از سوی مخالفان مسلح و درگیری رو در رو میان نیروهای افغان، /افغانستانی و مخالفان مسلح حکومت بوده است.
بربنیاد این گزارش، حمله بر مرکز آموزشی موعود واقع در دشت برچی در غرب کابل و حمله بر یک مسجد در ولایت پکتیا از خونین‌ترین حملات در ماه اگست بوده است.
در حمله بر مرکز آموزشی موعود ۶۹ دانش‌آموز کشته و ۹۵ تن مجروح شدند و در حمله بر یک مسجد اهل تشییع در ولایت پکتیا ۲۹ فرد ملکی کشته و ۵۴ تن مجروح شدند.
گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، مسوول بیشترین تلفات افراد ملکی گروه طالبان را دانسته است؛ اما مسوولیت حمله بر مرکز آموزشی موعود در کابل و حمله بر یک مسجد در پکتیا را گروه داعش به‌دوش گرفته بود.
گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی با نشر این گزارش از طرف‌های درگیر خواسته تا تأسیسات ملکی و مکان‌های آموزشی را هدف قرار ندهند.
هم‌چنان، در این گزارش از سازمان ملل متحد و ایالات متحدۀ امریکا خواسته شده که به‌گونۀ «همه‌جانبه و عاجل» در زمینۀ جلوگیری و کاهش تلفات افراد ملکی در افغانستان، اقدام نمایند.
در ماه اگست، تلفات افراد ملکی نسبت به ماه قبل آن افزایش داشته است؛ بربنیاد آمار گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، در ماه جولای در ۲۳ ولایت افغانستان، ۲۳۲ فرد ملکی کشته و ۳۱۳ تن مجروح شده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.