دادگـاه بلخ حکـم بازداشت دزدان مسلح در منزل اختـرمحـمد را صـادر کرد

- ۱۱ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3روز گذشته دزدان مسلح پس از سرقت ۱۳هزار دالر امریکایی و یک میلیون و چهارصدهزار افغانی به منزل «اخترمحمد ابراهیم‌خیل» نمایندۀ حزب محاذ ملی جابه‌جا شدند که دیروز تا کنون منزل اخترمحمد ابراهیم‌خیل در محاصرۀ نیروهای امنیتی است.
گفته می‌شود که یکی یا دو تا از دزدان پسر اخترمحمد ابراهیم‌خیل است.
با این‌حال محکمۀ استیناف بلخ به فرماندهی پولیس این ولایت دستور داده که منزل «اخترمحمد ابراهیم‌خیل» واقع چوک برکت شهر مزار شریف را مورد بازرسی قرار داده و دزدان را بازداشت نموده به پنجۀ قانون بسپارند.
بر اساس معلومات نیروهای امنیتی بلخ، حوالی ساعت ۲:۴۵ دقیقه بعد از ظهر روز شنبه (۱۰ سنبله) پنج‌تن از سارقان داخل یک دکان قالین‌فروشی واقع ناحیه سوم شهر مزار شریف شده و اسامی «سیدکاظم» و چهارتن دیگر با سلاح تهدید کرده سپس دخل دکان را که به داخل آن مبلغ سیزده‌هزار دالر امریکایی برداشته و یک میلیون و چهارصدهزار افغانی دیگر را از جیب چهارتن دیگر در داخل دکان به سرقت برده و با یک عراده کرولا از محل فرار می‌کنند.
هم‌چنان، یک‌عراده هایلکس سفید که به داخل آن افراد مسلح بوده جادۀ مقابل ریاست خارجه را مسدود و واسطۀ متذکره را اسکورت می‌نمایند که در جادۀ قابله پروین همرای گزمۀ سیار حوزۀ سوم شهر مزار شریف مقابل و برخورد مسلحانه می‌نمایند.
نیروهای امنیتی موتر حامل سارقان را تعقیب می‌کنند که در چوک برکت داخل منزل اخترمحمد ابراهم‌خیل می‌شوند و سپس از ورود نیروهای امنیتی به داخل منزل اخترمحمد ممانعت صورت می‌گیرد.
نیروهای امنیتی از ساعت چهار عصر دیروز تا کنون در محل توظیف بوده و تا به‌حال اجازه نیافته‌اند که خانۀ اخترمحمد را مورد بازرسی قرار دهند.
اما، روز یک‌شنبه (۱۱ سنبله) محکمۀ استیناف ولایت بلخ حکم بررسی منزل اختر محمد را صادر کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.