دو روستـا در ولسـوالی چهـاربولـک و چمتـال بلـخ در آستـانه سقـوط است

- ۱۲ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3مقامات محلی ولایت بلخ از سقوط دو روستا در ولسوالی چاربولک این ولایت خبر داده و می‌گویند که ولسوالی‌های چهار بولک و چمتال نیز در آستانۀ سقوط به‌دست طالبان قرار دارند.
طاهره حقجو یکی از اعضای شورای ولایتی بلخ گفته است که یک‌شنبه شب ۱۱سنبله تروریستان طالب بالای دو روستا در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ حمله تهاجمی را آغاز کرده اند.
او افزود: در نتیجۀ حمله گروه طالبان بالای روستاهای تانه و چاهی ولسوالی چهاربولک این دو روستا به‌دست طالبان سقوط کرده است.
در همین حال این عضوی شورای ولایتی ولایت بلخ می‌گوید که با رسیدن نیروهای کمکی تازه‌نفس این روستاها دوباره به تصرف دولت در خواهد آمد.
ضمن این او افزود که ولسوالی چهاربولک و چمتال ولایت بلخ نیز با تهدیدات امنیتی روبه‌رو است و اگر توجه جدی صورت نگیرد، این ولسوالی نیز سقوط خواهند کرد.
حقجو تصریح کرد که در نتیجۀ این درگیرها به نیروهای امنیتی هیچ آسیبی نرسیده است.
در همین حال، مقامات‌امنیتی در ولایت غور از حملۀ گروه تروریستان طالب بر پوستۀ جوزک ولسوالی ساغر این ولایت خبر داده‌اند.
گلثوم رضایی یکی از اعضای شورای ولایتی ولایت غور می‌گوید که شب گذشته یک‌شنبه ۱۱سنبله حوالی ساعت ۷:۴۰ شب طالبان به‌صورت گروهی بالای پوسته پولیس در منطقۀ جوزک ولسوالی ساغر ولایت غور حمله کردند.
او می‌افزاید که در جریان این درگیری‌ پوستۀ جوزک به‌دست تروریستان طالب سقوط کرده و در نتیجه یک پولیس محلی کشته و چهارتن دیگر زخم برداشتند.
به گفتۀ این عضوی شورای ولایتی، در نتیجۀ این درگیری‌ها آنتن شرکت‌های مخابراتی «افغان بیسم « و «ام تی ان « به صورت وقفه‌یی قطع و پس از پایان‌یافتن درگیری‌ها ارتباط شبکه‌های مخابراتی دوباره آغاز گردیده است.
این در حالی‌ست که ولایت بلخ یکی از ولایات امن در کشور محسوب می‌شود، اما در این اواخر ولسوالی‌های دوردست این ولایت دست‌خوش یک سلسه ناامنی‌ها شده است و ضمن این جرایم جنایی نیز در این ولایت افزایش یافته است. اما ولایت غور یکی از ولایت‌های ناامن کشور محسوب می‌شود و در بیشتر نقاط این ولایت تروریستان طالب حضور گسترده دارند و باشنده‌گان این مناطق زیر فرمان گروه‌های تروریستی زنده‌گی می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.