والی غزنی: اخلال‌گران به چنگ قانون سپرده شده‌اند

- ۲۳ جدی ۱۳۹۱

والی غزنی می‌گوید که عواید مستوفیت این ولایت نسبت به سال گذشته ۶۵ میلیون افغانی افزایش یافته است.
موسی خان اکبر زاده والی غزنی که در مراسم تجلیل از سالروز تصویب قانون اساسی سخن می زد، از تطبیق قانون در این ولایت اظهار رضایت نموده گفت که قانون در ولایت غزنی بهتر از گذشته تطبیق می‌گردد.
او افزود که عواید مستوفیت ولایت غزنی ۶۵ میلیون نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این نشان می‌دهد که قانون بالای شهروندان غزنی بهتر از گذشته تطبیق شده است.
والی غزنی از تلاش‌ها برای کاهش فساد اداری در این ولایت سخن زده و می‌گوید کسانی که در فساد اداری دست دارد و یا امنیت را اخلال کرده اند، اکثریت شان بازداشت و به چنگ قانون سپرده شده اند.
اما مسؤولان بخش‌های عدلی و قضایی ولایت غزنی از شرایط تطبیق قانون در ادارات دولتی این ولایت نگران هستند.
عبدالرشید عابد رییس دادستانی استیناف ولایت غزنی از بازداشت هفت کارمند ادارات دولتی غزنی به اتهام فساد و قانون شکنی خبر می‌دهد.
او به خبرگزاری بست باستان گفت: «متاسفانه مشکل عدم تطبیق قانون در برخی ادارات دولتی غزنی وجود دارد. ما تا به حال هفت کارمند را از ادارۀ معارف و مستوفیت ولایت غزنی بازداشت کردیم که دوسیه این افراد در دادستانی زیر بررسی قرار دارد.»
آقای عابد شرایط تطبیق قانون را در ولایت غزنی نگران کننده خوانده  و می‌گوید شماری از افراد در ولایت غزنی به خاطر ملحوظات قومی، سیاسی و سمتی شان به دفاع از مجرمین برخواسته و مانع اجرا شدن قانون می گردند.
او می‌گوید که بخش های قضایی ولایت غزنی از اهداف این افراد آگاهی پیدا نموده و بعد از این به آنان اجازه نمی‌دهد که در آینده فضای تطبیق قانون را محدود سازند.
گفتنی است که هفتۀ گذشته ادارۀ ولایت غزنی و فرماندهی پولیس این ولایت در محافل جداگانه از نهمین سال روز تصویب قانون اساسی کشور بزرگداشت به عمل آرودند در این محافل بزرگان محلی غزنی روی تطبیق قانون اساسی و دیگر قوانین رسمی کشور تأکید کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.