رییس عمومی بنیاد شهید مسعود: مبارزات و کارنامه‌های شهید مسعود وارد نصاب تعلیمی شود/ وزیر معارف: شهید مسعود در سخت‌ترین شرایط به معارف می‌اندیشید

گزارشگر:صدیق/ سه شنبه 27 سنبله 1397 - ۲۶ سنبله ۱۳۹۷

وزارت آموزش و پرورش از هفدهمین سالیاد شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور گرامی‌داشت به عمل آورد.
در محفلی که به‌همین مناسبت در وزارت آموزش و پرورش از طرف رهبری این نهاد تدویر یافته بود، احمد ولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود، گفت: مبارزات، تلاش‌ و کارنامه‌های شهید مسعود باید وارد نصاب درسی نهادهای آموزش و پرورش کشور شود تا این مبارزات به mandegar-3نسل آینده انتقال یابد.
آقای مسعود با اشاره به مبارزات قهرمان ملی، گفت: شهید مسعود تنها یک مبارز نظامی نبود؛ بلکه در بدترین شرایط برای نظام آموزش و پرورش می‌اندیشید.
به گفتۀ او، نسل آینده نیازمند آگاهی از مبارزات آزادی خواهانۀ شهید مسعود است؛ بنا برین باید خاطره‌ها و مبارزات او وارد نصاب تعلیمی کشور شود.
هم‌چنان، احمد ولی مسعد، در قسمت دیگر از سخنانش با اشاره به چالش‌های اخیر در کشور گفت: ما نیازمند وفاق و وحدت ملی هستیم و باید در چارچوب این وفاق و وحدت به یک نظام مردمی و ملی دست یابیم.
هم‌چنان، در این محفل دکتر میرویس بلخی، وزیر آموزش و پرورش گفت: علی‌رغم کارنامۀ نظامی شهید مسعود، او در بدترین شرایط به آموزش و پرورش کودکان می‌اندیشید.
آقای بلخی افزود که قهرمان ملی علاقۀ خاص به آموزش و پرورش داشت و تلاش می‌کرد تا سهولت‌های بیشتر آموزش و پرورش را برای نسل جوان فراهم سازد.
هم‌چنان، سردار رحیمی، رییس سواد حیاتی وزارت آموزش و پرورش، گفت: ما نباید تنها به کارنامۀ نظامی شهید مسعود نگاه کنیم؛ بلکه او دارای فکر اکادمیک بود و برای انکشاف آموزش و پرورش می‌اندیشید؛ هم‌چنان، او خواهان ترقی نسل جوان از طریق تعلیم بود.
او گفت: باید اندیشۀ شهید مسعود مورد مطالعه قرار گیرد و نسل جوان و نو جوان کشور در این مورد بیشتر مطالعه و کنکاش کنند.
این در حالی است که از هفته شهید و هفدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی در دانشگاه کابل نیز گرامی‌داشت شد.
اتحادیه دانشجویی دانشگاه کابل طی محفل با شکوهی در تالار ادیتوریم دانشگاه کابل با حضور رییس دانشگاه، استادان، دانشجویان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور از هفته شهید و هفدهمین سالیاد شهاد قهرمان ملی کشور تجلیل به عمل آوردند.
درین محفل حمیدالله فاروقی رییس دانشگاه کابل با یاد آوری از شخصیت قهرمان ملی، افزود که شهید مسعود مرد تکرار ناشدنی بود.
هم‌چنان، سایر اشتراک کننده‌گان در رابطه به ماهیت شهادت آمرصاحب شهید و مسوولیت‌های بعدی دیگر رهروان آن قهرمان و خاطره‌های شیرینی از آن ابرمرد، ایراد کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.