۷۱ کـودک از خـانـواده‌هـای بیجـاشده فـروخته شـده‌انـد

گزارشگر:یک شنبه 8 میزان 1397 - ۰۷ میزان ۱۳۹۷

ادارۀ کار و امور اجتماعی ولایت هرات در غرب افغانستان اعلام کرد که شماری از خانواده‎های بیجاشده در منطقۀ شیدایی این ولایت، ۷۱ کودک‌شان را فروخته‎اند.
عبدالقیوم افغان، رییس اداره کار و امور اجتماعی ولایت هرات با تایید این خبر گفته است، نتایج تحقیقات این اداره نشان می‎دهد که طی سال روان خورشیدی ۷۱ کودک توسط خانواده‎های شان زیر نام ازدواج در بدل ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار افغانی به فروش رسیده‎اند.
mandegar-3رییس ادارۀ کار و امور اجتماعی هرات تأکید کرد که این کودکان بین سنین یک تا پنج سال قرار دارند و مربوط به خانواده‎های بیجاشده‌گان داخلی ساحۀ شیدایی هستند.
او می‌گوید که هیأتی برای پیگیری این موضوع تعیین شده و به زودی عاملان این قضایا شناسایی و مورد پیگیرد قانون قرار خواهند گرفت.
رییس ادارۀ کار و امور اجتماعی هرات تاکید کرد، فقر اقتصادی، بیکاری و عدم آگاهی خانواده‎ها از حقوق کودکان از دلایل اصلی فروش این کودکان اند.
از سوی دیگر، شماری از مدافعان حقوق بشر در هرات ازدواج‎های زیر سن، خشونت‎های جنسی و فزیکی را از قضایای عمده خشونت در برابر کودکان عنوان می‎کنند که به باور آنان ده‎ها کودک در این ولایت از این خشونت‎ها آسیب دیده‎اند.
این نخستین‌بار است که آمار کودکان فروخته شده و آن هم از یکی از ولایت‌ها پخش می‌شود؛ بیجاشده گان داخلی در برخی از ولایت‌های دیگر نیز حضور دارند، اما تاهنوز روشن نشده است که آیا این وضعیت در میان آنان هم اتفاق افتاده است یا خیر.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.