افزایش قربانیان آزادی بیان در افغانستان/ دانش: حکومت متعهد به حمایت از آزادی بیان است

گزارشگر:سه شنبه 10 میزان 1397 - ۰۹ میزان ۱۳۹۷

mandegar-3معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی می‌گوید که حکومت مکلفیت دارد از آزادی بیان حمایت کند.
سرور دانش که روز دوشنبه در نشستی زیر عنوان معرفی بهترین قانون دسترسی به اطلاعات جهان در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت سخنرانی می‌کرد، گفت: «موقف حکومت در رابطه به آزادی بیان قابل ستایش است. حکومت نه تنها برای آزادی بیان مانعی ایجاد نکرده بلکه همواره از آزادی بیان حمایت کرده واز آزادی بیان به عنوان خط سرخ دولت وحکومت یادآوری نموده است.»
این گفته های آقای دانش در حالی مطرح می‌شود که نهادهای حامی آزادی رسانه ها در افغانستان از افزایش قربانیان آزادی بیان در افغانستان شکایت کرده و گفته اند حکومت در زمینۀ تأمین امنیت جانی و دادن اطلاعات به خبرنگاران کوتاهی کرده دارد.
معاون دوم ریاست حکومت وحدت در ادامۀ سخنانش گفت که قانون دسترسی به اطلاعات که در اول امسال بازنگری شد ودر جریدۀ رسمی به نشر رسید، بهترین قانون برای تضمین حق دسترسی به اطلاعات است.
او می‌گوید از نشانی حکومت اطمینان می‎دهم که برای تطبیق احکام قانون از تمام امکانات کار خواهیم گرفت واز ادارات شامل می‌خواهیم تطبیق این قانون را در اولویت کاری خود قرار دهند.
سید اکرام افضلی، نمایندۀ جامعه مدنی در کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات و سرپرست این کمیسیون در نشست معرفی بهترین قانون دسترسی به اطلاعات که به مناسبت روز جهانی دسترسی به اطلاعات برگزار شده بود، گفت: قانون دسترسی به اطلاعات در افغانستان در سطح ملی می‌تواند دسترسی مردم، جامعه مدنی و رسانه‌ها را بسیار آسان کند و در سطح بین المللی باعث اعتبار افغانستان در زمینۀ دسترسی به اطلاعات باشد.
به تازه‌گی، مرکز قانون ومردم‌سالاری وموسسه اطلاعات اروپا قانون دسترسی به اطلاعات افغانستان را بهترین قانون در سطح جهان دانست و اعلام کرد که این قانون در جایگاه نخست قرار گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.