گروه مصونیت و دادخواهی افراد ملکی: تلفات بیشتر افراد ملکی در ساحۀ مدیریت حکومت صورت گرفته است

گزارشگر:چهار شنبه 11 میزان 1397 - ۱۰ میزان ۱۳۹۷

گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی با انتشار اعلامیه‌یی گفته است که این بار تلفات بیشتر به مردم ملکی، در مناطق حکومتی و از سوی نیروهای امنیتی افغانستان صورت گرفته است.
بربنیاد معلومات اعلامیۀ گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی، باوجود کشتار هدف‌مند، این‌بار تلفات بیشتر در عملیات زمینی و هوایی نیروهای حکومتی کشور صورت گرفته و این روند باعث نگرانی مردم شده است.
mandegar-3گروه دادخواهی از مصونیت افراد ملکی می‌گوید که تلفات افراد ملکی، فعالان مدنی، متنفذان و ژورنالیستان قابل نگرانی می‎باشد.
این گروه در گزارش تازۀ ماهانه خود گفته است که در نتیجۀ عملیات نیروهای افغانستان و خارجی در ۱۲ ولایات کشور به حدود ۱۲۳ غیر نظامی تلفات وارد شده که ۱۰۳ تن شهید و ۲۰ تن دیگر زخم برداشته اند، که برخی آنان زنان و کودکان اند.
بر اساس معلومات گروه دادخواهی از مصونیت افراد ملکی(CPAG) در ماه گذشتۀ سپتامبر، تلفات گسترده صورت گرفته که به شمول زنان و اطفال، ۲۴۰ فرد ملکی کشته و ۳۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.
بر اساس یافته‌های این گروه، در ماه گذشتۀ سپتامبر، تلفات بیشتر افراد ملکی در ولایت ننگرهار به وقوع پیوسته است که تنها حملۀ انتحاری بر تظاهرکننده‌گان به بیشتر از ۲۳۰ فرد ملکی تلفات وارد شده است که شامل ۶۸ شهید و ۱۶۵ زخمی می‌باشد.
همچنین در حملۀ خونین در غرب شهر کابل ۹۰ تن از جمله ۶ ژورنالیست کشته و زخمی شدند که این روند قابل نگرانی می‎باشد و در این حمله دو خبرنگار کشته و چهار خبرنگار دیگر زخمی شدند.
براساس این گزارش همچنان یک فعال مدنی در قندهار کشته شده و در کشتار هدف‌مند در کابل، یک کاندید پارلمان کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.
گروه (CPAG) از دولت می‌خواهد که در وقت عملیات شبانه و هوایی، به تلفات مردم ملکی توجه داشته باشد و برای جلوگیری از تلفات افراد ملکی اقدامات لازم انجام دهد.
گروه مصونیت و دادخواهی افراد ملکی، در ماه گذشتۀ اگست، تلفات افراد ملکی را ۷۸۵ تن ثبت کرده بود، که ۲۶۱ تن شهید و ۵۲۴ تن دیگر زخم برداشته بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.